کد خبر: ۶۹۳۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

ویروس‌شناس مطرح آلمانی: واکس کرونا به معنی پایان محدودیت‌ها نیست

یک ویروس‌شناس مطرح آلمانی با وجود موثر دانستن نسبی واکسیناسیون، آن را برای برداشتن محدودیت‌ها و بازگشت جامعه به زندگی عادی ناکافی دانست.
ویروس‌شناس مطرح آلمانی: واکس کرونا به معنی پایان محدودیت‌ها نیست
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که مقامات اروپا به تاثیرگذاری سریع واکسیناسیون و بازگشت جامعه به حالت عادی امیدوارند، کارشناسان می گویند آنها باید صبوری بیشتری به خرج دهند.

خبرگزاری د. پ. آ. آلمان امروز (چهارشنبه) نوشت: یک هفته قبل از رایزنی های دولت فدرال آلمان در مورد چگونگی ادامه تدابیر کرونایی، «کریستین دروستن» ویروس شناس صاحب نام این کشور بار دیگر نسبت به لغو محدودیت های زودهنگام هشدار داد.

وی گفت: برای یک دوره تا عید پاک (اردیبهشت) ما نمی توانیم از طریق واکسیناسیون انتظار بهبود سریع را داشته باشیم. قرار است آنگلا مرکل صدراعظم و نخست وزیران ایالتی هفته آینده در مورد تمدید محدودیت ها که فعلا به ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) محدود می شود، تصمیم بگیرند.

مرکل کاهش محدودیت ها را رد می کند و از مردم خواسته است این شرایط را کمی بیشتر تحمل کنند. و با بیان این که در حال حاضر در سراسر کشور در طی هفت روز کمتر از ۱۰۰ مورد ابتلای جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد گفت: این عملکرد خوبی است، ما مدت زیادی است که چنین آماری را شاهد نبودیم، اما این بدان معنا نیست که دوباره ویروس را کنترل کرده ایم.

همچنین «فولکر بوفیر» نخست وزیر ایالت هسن مخالفت خود را با برداشتن سریع محدودیت ها اعلام کرده است. وی روز سه شنبه در پارلمان ایالتی در ویسبادن گفت: نباید با رفتارهای سهل انگارانه موجب محدودیت های شدید برای بار سوم شویم. وی هشدار داد که همه گیری کووید-۱۹ هنوز پایان نیافته است.

در همین حال «میشائل مولر» شهردار برلین گفت وگوها در مورد کاهش احتمالی محدودیت ها را زودهنگام می داند. به گفته دروستن ویروس شناس حتی اگر واکسن ها مرگ و میر را کاهش دهد ادامه محدودیت ها ضروری است. بر این اساس واکسیناسیون سراسری ایمنی سریع ایجاد نمی کند و حتی پس از آن نیز باید محدودیت ها و قوانین فاصله گذاری رعایت شود.

وی از سناریویی صحبت کرد که در آن احتمال دارد بیش از ۲۳ میلیون نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۶۰ ساله به بیماری های جدی مبتلا شوند. اگر این افراد خیلی زود تحت حمایت کافی قرار نگیرند و درمان نشوند، این امر می تواند منجر به فشار بیش از حد به نظام بهداشتی و سطح بالای مرخصی استعلاجی در شرکت ها شد.

وی همچنین به موارد گسترده غیرقابل واکسیناسیون اشاره کرد که در برابر موج های بعدی همه گیری می توانند به شدت آسیب ببینند. طبق تخمین های وزارت بهداشت، واکسیناسیون سراسری آلمان تا تابستان به طول می انجامد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین