کد خبر: ۶۹۳۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰

اختلاف افکنی سعودی ها میان دمشق و مسکو؟

روزنامه شرق الوسط مدعی شده که مسکو نسبت به نشانه‌های تمایل دمشق برای گفتگو با دولت جدید واشنگتن ناراحت می باشد، ادعایی غیر واقعی که نشان از اختلاف افکنی سعودی ها میان دمشق و مسکو دارد.
اختلاف افکنی سعودی ها میان دمشق و مسکو؟
آفتاب‌‌نیوز :

الشرق الاوسط امروز (چهارشنبه) در گزارشی مدعی شد که "برخی نزدیکان به اسد با ترویج این عقیده که اوضاع با آمدن بایدن بهتر شده، بر این مسئله شرط‌بندی کردند که یک سیگنال ساده از سوی دمشق ممکن است روابط آمریکا و سوریه در حمایت از حکومت دمشق و حفظ آن در ازای پایان دادن به نقش روسیه و دور کردن آن از خاورمیانه را تغییر دهد."

این رسانه رژیم سعودی در گزارش خود از قول "رامی الشاعر" که وی را دیپلماتی نزدیک به وزارت امور خارجه روسیه معرفی کرده، مدعی است که منابع آگاه در مسکو از «ناراحتی» مقامات روس نسبت به نشانه‌های تمایل دمشق برای گفتگو با واشنگتن خبر داده اند.

الشرق الاوسط به نقل از همین منبع این را هم به ادعاهایش اضافه کرده که «پس از شکست در دور پنجم نشست کمیته تدوین قانون اساسی سوریه در ژنو، آشکار شد که رهبری دمشق به توصیه دوستان پاسخ نداده و اصرار بر حرکت رو به جلو و پیروی از رویکرد دفاع از تمامیت ارضی سوریه، ریشه کن کردن تروریسم از آن و دفاع از حاکمیت و وحدت آن کرده‌ است».

وی در ادامه این نتیجه گیری را کرده که در این زمینه تعجب آور نیست که اخباری در مورد تلاش برای برقراری تماس‌های امنیتی پنهانی بین دمشق، واشنگتن و تل آویو، از طریق واسطه‌های مشکوک به بیرون درز کرده ‌است.

به گزارش ایرنا، منابع رسمی در دمشق و مسکو به این گزارش ها واکنشی نشان نداده اند. پیشتر هم برخی رسانه های منطقه ادعا کرده بودند که نشست های محرمانه میان نمایندگان سوریه و روسیه با رژیم صهیونیستی برگزار شده است که این گزارش های ناموثق و غیر واقعی، مورد تایید هیچ منبعی قرار نگرفته است.

درج چنین گزارش هایی از منطقه در حالی است که آمریکایی ها به شکست خود در سوریه اذعان داشته اند و روند تحولات به سمت بازگشت ثبات و پاکسازی نیروهای تروریستی در این کشور حرکت می کند.

براساس گزارش منابع مستقل، دولت سوریه این روزها بیشترین اشراف و سیطره را بر سرزمین های اشغال شده اش توسط تروریست های تکفیری از سال 2011 دارد و روند آزادسازی این اراضی اگر چه در ماه های اخیر کند شده، اما همچنان ادامه دارد. تا سال 1394 حدود 70 درصد خاک سوریه در تصرف تروریست های مورد حمایت جبهه غربی - عربی - صهیونیستی و ترکیه بود، ولی این میزان هم اکنون به حدود 5 درصد رسیده که نشان از پیروزی ارتش سوریه، جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای روسی علیه جنگ 10 ساله تروریست ها علیه دمشق دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین