کد خبر: ۶۹۳۷۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

سناتور روس: لغو تحریم‌ها، اساسی‌ترین گام اجرای کامل برجام است

معاون اول کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: لغو کامل تحریم ها از سوی آمریکا، اساسی ترین گام برای فراهم شدن زمینه بازگشت ایران به تعهدات برجامی است.
سناتور روس: لغو تحریم‌ها، اساسی‌ترین گام اجرای کامل برجام است
آفتاب‌‌نیوز :

ولادیمیر جاباروف روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: اگر دو طرف (ایران و آمریکا) به اجرای کامل شرایط اولیه توافق هسته ای بازگردند، اجرای این توافق بار دیگر ازسر گرفته می شود و بقیه شرکت کنندگان در برجام از آن استقبال می کنند.

مقام روس یادآوری کرد که ایران، شرایط برای اجرای کامل برجام را لغو همه تحریم های غیرقانونی اعمال شده در مورد این کشور عنوان کرده است.

وی ادامه داد: اینکه طرف آمریکایی این اقدام را خواهد کرد (لغو تحریم ها) من نمی دانم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا سال ۲۰۱۸میلادی از برجام خارج شد اما جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا وعده داده است که به این توافق بازمی‌گردد.

مقام های روس بارها بر لزوم بازگشت بدون قید و شرط آمریکا به برجام و اجرای کامل آن و لغو تحریم های یکجانبه در مورد ایران تاکید کرده و واشنگتن را به انجام تعهدات بین المللی خود مطابق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دعوت کرده اند.

آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا به تازگی در این رابطه گفت: امیدواریم دولت جدید آمریکا به ریاست جو بایدن به وعده های انتخاباتی خود در وهله نخست در مورد بازگشت به برجام عمل کند.

همچنین آنتونف در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی گفت: امیدواریم که دولت جدید آمریکا از حرب دموکرات به وعده هایی که که در دوره پیش از انتخابات داده است عمل کند و در وهله نخست این موضوع مربوط به بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک و عمل به تعهدات خود در این توافق می شود.

پیشتر نیز گروهی از کارشناسان اندیشکده شورای امور بین المللی روسیه نیز با تاکید بر اینکه لغو تحریم‌های یکجانبه ضد ایرانی باید بخش اصلی اقدامات آمریکا در بازگشت به برجام باشد، اظهار داشتند برای بازگشت آمریکا به برجام و انجام کامل تعهداتش باید نقشه راهی تنظیم شود.

به گزارش ایرنا، در مقاله ای مشترک که توسط «سرگئی باتسانوف» رئیس جنبش دانشمندان طرفدار صلح در ژنو، «آنتون خلوپکوف» رییس مرکز امنیت و انرژی روسیه و «ولادیسلاو چرناوسکیخ» کارشناس این مرکز پژوهشی در پایگاه اینترنتی اندیشکده «شورای امور بین المللی روسیه» منتشر شد آمده است که در وضعیت بوجود آمده پس از خروج آمریکا از برجام، روسیه بطور مستمر خواهان بازگشت مجدد این توافق بین المللی به حالت اولیه و کامل آن است که شامل بازگشت همه شرکت کنندگان اولیه به اجرای کامل تعهدات خود در برجام می شود.

در این مقاله به نقل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه آمده است: برجام اهمیت خود را ازدست نداده و امکان برای حل مسائل آژانس بین المللی انرژی اتمی در باره ایران فراهم است و این توافق حداکثر شفافیت را در برنامه هسته‌ای ایران بوجود می آورد. به نفع همه کشورها خواهد بود که برجام حفظ شود و شرایط برای اجرای کامل آن فراهم شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
0
0
روسیه منافق است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین