کد خبر: ۶۹۳۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵

نتایج فوتبال لیگ‌های اروپایی؛ از پیروزی منچستر و یوونتوس تا حذف لورکوزن

تیم فوتبال منچستریونایتد در دیدار خانگی برابر ساوتهمپتون جشنواره گل به راه انداخت و به برتری ۹ بر دست یافت.
نتایج فوتبال لیگ‌های اروپایی؛ از پیروزی منچستر و یوونتوس تا حذف لورکوزن
آفتاب‌‌نیوز :

بامداد چهارشنبه از هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس، شاگردان «اوله گانر سولسشر» در ورزشگاه اولدترافورد مقابل ساوتهمپتون قرار گرفته و میهمان خود را با ۹ گل بدرقه کردند تا نتیجه‌ای تاریخ را رقم بزنند.

اخراج «جان‌کویتز» هافبک ساوتهمپتون در دقیقه دوم این دیدار، کار میهمان را در همان ابتدا تمام کرد.

«ون بیساکا»، «رشفورد»، «بدنارک» مدافع حریف، «ادینسون کاوانی»، «مارسیال» ۲ مرتبه، «اسکات مک‌تومینای»، «فرناندز» و «دانیل جیمز» گلزنان شیاطین سرخ در این دیدار بودند.

این قاطع‌ترین بُرد فصل جاری لیگ برتر جزیره در بین تمامی تیم‌ها بود.

منچستریونایتد که با چند نتیجه ضعیف در سه هفته گذشته، صدر جدول را از دست داده است با برتری عجیب در این دیدار به امتیاز ۴۴ رسید و همچنان در رتبه دوم است. هم اکنون، منچسترسیتی با همین تعداد امتیاز و دو بازی کمتر در رتبه دوم قرار دارد.

در دیدار همزمان، نیوکاسل در خانه خود مقابل کریستال‌پالاس با حساب دو بر یک شکست خورد.

«رونالدو» یوونتوس را به یک قدمی فینال رساند

همچنین سه‌شنبه شب در نخستین دیدار دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی کوپا ایتالیا، اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو شهر میلان از یوونتوس پذیرایی کرد که این بازی با برتری دو بر یک یوونتوس همراه شد.

اینتر شروعی عالی در این دیدار داشت و در دقیقه نهم و در ضد حمله‌ای حساب شده، پاس «نیکولا بارلا» به «لائوتارو ماتینز» رسید و این مهاجم آرژانتینی گل نخست بازی را ثبت کرد.

در دقیقه ۲۶ «کوادرادو» در محوطه جریمه میزبان سرنگون شد و داور در صحنه‌ای بحث برانگیز برای یوونتوس پنالتی گرفت تا «کریستیانو رونالدو» کار را به تساوی بکشاند.

۱۰ دقیقه پس از آن اشتباه وحشتناک مدافع و دروازه‌بان اینتر موجب شد تا رونالدو با فرصت‌طلبی، بار دیگر گلزنی کرده و یووه را پیش اندازد.

در نیمه دوم تلاش نراتزوری برای جبران سودی نداشت تا بازی با برتری دو بر یک یوونتوس همراه شود. با این اوصاف شاگردان «آندره‌آ پیرلو» کار راحت‌تری در بازی برگشت و در خانه خود دارند.

دیگر دیدار دور رفت مرحله نیمه‌نهایی، چهارشنبه شب بین تیم‌های ناپولی و آتالانتا برگزار خواهد شد.

شکست ۹ نفره آرسنال/ ستاره‌های آماتور

سه‌شنبه شب در آغاز هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس، ولورهمپتون در خانه خود مقابل آرسنال قرار گرفت و به برتری دو بر یک دست یافت.

آرسنال که چند هفته‌ای بود روی نوار موفقیت قرار داشت این دیدار را هم خوب آغاز کرد و توسط «په‌په» به گل رسید اما در اشتباهات عجیب ستاره‌های آرسنال، روند کار را تغییر داد.

در اوقات تلف شده نیمه نخست، «داوید لوئیز» مدافع برزیلی و با تجربه آرسنال با خطایی آشکار مهاجم میزبان را سرنگون کرد تا داور او را اخراج کرده و اعلام پنالتی کند.

«روبن نوس» پرتغالی پشت توپ ایستاد و گل تساوی را به ارمغان آورد.

در نیمه دوم میزبان بر شرایط مسلط شد و در دقیقه ۴۹ «ژائو موتینیو» هافبک باتجربه ولورهمپتون به زیبایی دومین گل تیمش را ثبت کرد.

در دقیقه ۷۲ «برند لنو» دروازه‌بان آلمانی و مطرح آرسنال با حرکتی آماتور و عجیب، توپ را بیرون از محوطه جریمه با دست لمس کرد تا او هم اخراج شده و کار آرسنال تمام شود.

ولورهمپتون با این پیروزی به امتیاز ۲۶ رسید و آرسنال نیز در امتیاز ۳۱ باقی ماند.

در دیگر دیدار همزمان، شفیلدیونایتد نبرد تیم‌های قعرجدولی را در خانه خود با حساب دو بر یک از وست‌برومویچ بُرد.

حذف لورکوزن با دَستان «داوری»؛ صعود دشوار دورتموند

سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه، مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های آلمان با برگزاری چهار دیدار آغاز شد.

در نخستین دیدار تیم مطرح بایرلورکوزن در زمین تیم دسته چهارمی روت‌وایس اسن با حساب دو بر یک شکست خورد و ناباراونه حذف شد تا دومین تیم بزرگ شکست خورده این فصل جام حذفی آلمان لقب بگیرد. پیش از این بایرن مونیخ حذف شده بود.

«دانیال داوری» دروازه‌بان ایرانی تیم روت‌وایس اسن بارها با واکنش‌های خود مانع از گلزنی لورکوزنی‌ها شد و در پایان با نمره عالی ۹ بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. درخشش داوری در این دیدار، تحسین رسانه‌های آلمانی را برانگیخت.

هولشتاین پس از تساوی یک بر یک مقابل دارمشتات در ضربات پنالتی به برتری رسید و به یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

در سومین بازی، وردربرمن در خانه خود مقابل گریتر فورت با نتیجه دو بر صفر پیروز و راهی دور بعدی شد.

سپس، بورسیادورتموند در «سیگنال ایدونا پارک» مقابل پادربورن ایستاد و به سختی با نتیجه سر دو میهمان سخت‌کوش خود را شکست داد تا به مرحله بعدی راه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین