کد خبر: ۶۹۳۷۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

قیمت دولتی مرغ و تخم مرغ در بازار شب عید اعلام شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون تن نهاده دامی وارد کشور شده و با توجه به ذخایر موجود تا پایان امسال مشکلی در تامین نهاده‌های بخش تولید نخواهیم داشت.
قیمت دولتی مرغ و تخم مرغ در بازار شب عید اعلام شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا طلایی درباره وضعیت نهاده ها و تنظیم بازار گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ افزود: در چهار ماهه اول سال به دلیل محدودیت ها ارز مورد نیاز به شرکت داده نشد که موجب تلاطم بازار نهاده ها شد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اظهارداشت: تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن نهاده در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است‌ که‌ تا پایان سال وارد کشور می شود.

طلایی تصریح کرد: اگر بانک مرکزی به تعهدات خود عمل کند نه تنها تا پایان سال بلکه تا سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ هیچ مشکلی در زمینه تامین نهاده های دامی نخواهیم داشت.

آمادگی تامین محصولات پروتئینی شب عید

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با توجه به آمار و ارقام تولید برای تامین و عرضه محصولات پروتئینی شب عید، آمادگی کامل را داریم.وی بر این باور است که برای شب عید، توزیع محصولات پروتئنی باید بیش از نیاز بازار عرضه شود تا شاهد افزایش قیمت‌ها نباشیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی با بیان اینکه برای عرضه و تنظیم بازار شب عید مشکلی نخواهیم داشت، گفت: تلاش داریم عرضه را برای شب عید افزایش بدهیم.

عرضه گوشت قرمز منجمد از ابتدای اسفندماه

طلایی گفت: برای تنظیم بازار محصولات پروتئنی از روز گذشته توزیع مرغ گرم و مرغ منجمد شروع شده و عرضه گوشت قرمز منجمد با نرخ مصوب از اول اسفندماه شروع می شود.وی افزود: تلاش داریم در آینده نزدیک برای اقشار کم درآمد گوشت گرم نیز عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: قیمت مرغ گرم دولتی در بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، مرغ منجمد درب سردخانه ۱۴ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان و گوشت قرمز منجمد درب سردخانه ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان توزیع می شود.

وی همچنین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان عرضه پشتیبانی امور دام ۱۴ هزار ۵۰۰ و ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان، قیمت هر شانه تخم مرغ در میادین میوه و تره بار بدون بسته بندی بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان و با بسته بندی ۳۶ هزار تومان اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی با بیان اینکه اولویت شرکت تامین ذخایر از محل تولید داخل است افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نزدیک ۴۹ هزارتن مرغ از مرغداران و پنج هزارو ۴۰۰ تن گوشت قرمز از دامداران خریداری شده است.

طلایی اظهارداشت: پیش از این تامین گوشت قرمز از برزیل تامین می شد که امسال این میزان به حداقل خود رسیده است.

وی تصریح کرد: در بحث بازار از ابتدای سال تاکنون ۷۵ هزارتن گوشت مرغ و ۲۷ هزارتن گوشت قرمز از محل ذخایر شرکت با نرخ های مصوب توزیع شده است.

طلایی اضافه کرد: برای نخستین بار چهار ماه گذشته بحث پیش خرید را به تنظیم بازار پیشنهاد داده ایم.به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی، پرداخت وجه به صورت فوری بود در بحث خرید گوشت کمتر از ۴۸ ساعت مبلغ در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برای مرغداران نیز وجه طی ۲۰ روز پرداخت می شود و مشکلی در پرداخت وجوه تولیدکنندگان نداریم.طلایی ادامه داد: در بحث تنظیم بازار تخم مرغ ورود کردیم و اگر شرکت وارد عمل نمی شد در بازار با مشکل جدی روبرو می شدیم.

وی افزود: در بحث خرید محصول مازاد تولید کنندگان دخالتی در تعیین قیمت نداریم و هر قیمتی که ستاد تنظیم بازار اعلام کند، ما با همان قیمت کالا را خریداری می کنیم.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: در سال ۹۹ حدود ۴۸ میلیارد تومان از مطالبات را وصول کردیم و حتی یک تومن مطالبه ایجاد نشده است.

وی درباره رفع تعهدات ارزی شرکت پشتیبانی امور دام افزود: امسال رفع تعهد ارزی شرکت کمتر از هشت درصد است و ما معادل ۹۲ درصد ارزی که دریافت کرده ایم، کالا وارد کشور شده و بقیه آن نیز یا در حال واردات و یا در کشتی است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال مشکلی در زمینه رفع تعهد ارزی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته نه تنها شرکت زیان‌ده نبوده بلکه افزایش درآمد و سرمایه داشته به طوری که سرمایه شرکت به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: امسال با ورود و تخلیه به موقع کالاها هیچ دموراژی نداشتیم و تا پایان سال هم نخواهیم داشت این نشان می دهد شرکت به تعهدات خود به تولیدکنندگان عمل کرده است.

طلایی درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات کالاهای اساسی و یا افزایش قیمت ارز ترجیحی نیز اظهارداشت: اکنون تمام برنامه ریزی ها براساس ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام شده و هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت ارز ترجیحی گرفته نشده است.

قیمت دولتی مرغ و تخم مرغ در بازار شب عید اعلام شد

بازار جو متعادل می‌شود

مدیرعامل شرکت پشتیبانی درباره علت کمبود جو در بازار افزود: کمرنگ بودن حضور بخش خصوصی در این حوزه یکی از دلایل کمبود است.

وی اضافه کرد: شرکت در ماه‌های مرداد و شهریور ماه امسال اعلام کرد که ثبت سفارش جو کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی اظهارداشت: جویی که امروز در بازار عرضه می شود از محل ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام است به طوری که در سه روز گذشته فقط ۲۰۰ هزار تن جو در سامانه بازارگاه عرضه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال افزایش ذخایر جو هستیم، تصریح کرد: تاکنون سه کشتی جو دامی از آلمان با حجم حدود ۲۰۰ هزار تن تامین شده که تا دو سه روز آینده وارد ایران می شود.

وی اضافه کرد: همچنین یک کشتی در حال تخلیه داریم و محموله هایی نیز در اسفندماه وارد کشور می شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ نیز جو تولید داخلی وارد بازار می شود.

طلایی نیاز سالانه کشور به جو را ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: ما با احتساب ذخایر استراتژیک حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن جو در کشور داریم، اما همیشه باید بین ۲۵ تا ۳۰ درصد بیشتر از نیاز توزیع انجام شود تا در بازار خللی ایجاد نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین