کد خبر: ۶۹۴۰۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵

بولتون: بازگشت به برجام کار دشواری است

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفت، بازگشت به برجام کاری دشوار است و آمریکا نباید با خروج نیروهای نظامی از غرب آسیا، موفقیت‌هایش در این منطقه را رها کند.
بولتون: بازگشت به برجام کار دشواری است
آفتاب‌‌نیوز :

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفت، بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران کاری دشوار است.

بولتون در مصاحبه با شبکه محلی «کردستان ۲۴» گفت، با تغییر دولت در آمریکا، بیشترین تغییر سیاست‌های این کشور در غرب آسیا در قبال ایران خواهد بود، اما بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کار دشواری است.

این سیاست‌مدار جمهوری‌خواه تندرو با تکرار ادعاهایش در زمان حضور در دولت ترامپ، ایران را بزرگ‌ترین تهدید برای صلح و ثبات غرب آسیا توصیف کرد و گفت برجام مانع از اقدامات ایران در منطقه نخواهد شد.

بولتون در ادامه این مصاحبه گفت: «به نظر می‌رسد دولت [جو] بایدن، در خارج کردن نیروهای نظامی آمریکایی از افغانستان، عراق و سوریه بی‌میل‌تر از دولت [دونالد] ترامپ باشد. اینکه آمریکا موفقیت‌هایش در شمال سوریه و دیگر نقاط را رها کند، اشتباه بزرگی است».

وی با اشاره به دشواری‌های همکاری با دولت ترامپ گفت: «منافع او در خاورمیانه محدود بودند و بیشتر به پایان دادن حضور نظامی در منطقه خلاصه می‌شد اما به عواقب آن توجهی نداشت».

پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» به نقل از افراد آگاه گزارش داده که کاخ سفید امروز (جمعه) جلسه کمیته مدیران شورای امنیت ملی آمریکا را با موضوع ایران و محوریت برنامه هسته‌ای آن تشکیل می‌دهد.

مقام‌های دولت جو بایدن در روزهای گذشته اعلام کرده‌اند که قصد دارند آمریکا را به توافق هسته‌ای برجام بازگردانند. آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ با نقض تعهداتش از این توافق مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد.

با این وجود، دولت جدید آمریکا هنوز ساز و کار خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای را اعلام نکرده‌ است. اعضای تیم بایدن در اظهاراتی مبهم می‌گویند قصد دارند از بازگشت به برجام به عنوان مبنایی برای «قوی‌تر و طولانی‌تر کردن» توافق هسته‌ای استفاده کنند.

با اینکه واشنگتن ابتدا توافق هسته‌ای را نقض کرده و از آن خارج شده است مقام‌های دولت بایدن می‌گویند بازگشت آنها به برجام منوط به این است که ایران کاهش تعهداتش در این توافق را به عقب برگرداند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
ترامپ چیزی از برجام نمی دانست وخروج ترامپ ازبرجام با پیشنهادوطراحی بولتن دیوانه بودبعدا که از کاخ سفید اخراج شد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین