کد خبر: ۶۹۴۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

جزییات پرداخت بیمه بیکاری کرونا

بر اساس آمارها بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر به دلیل شیوع کرونا از کار بیکار شده و مشمول دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند.
جزییات پرداخت بیمه بیکاری کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته بسیاری از کسب و کارها به ویژه صنوف خدماتی آسیب دیده و با توقف فعالیت روبه رو شدند.این امر ضمن ضرر و زیان به صاحبان این کسب و کارها، کاهش درآمد و بیکاری نیروهای کار شاغل در این کسب و کارها را به دنبال داشت.

در این بین، دولت پرداخت تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای شدیدا آسیب دیده از کرونا را در دستور کار قرار داد و مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به کارگران آسیب دیده و بیکار شده پرداخت شود.

بر اساس اعلام مدیرکل امور بیمه شدگان تامین اجتماعی تاکنون یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۹۷۵ نفر بر اثر شیوع کرونا مشمول بیمه بیکاری تشخیص داده شده اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۳۴ نفر در حال دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گفته وی اعتبار پیش‌بینی شده در مصوبه ستاد ملی کرونا برای حمایت از بیکاران در دوره پاندمی کرونا، بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافته و هزار میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان باقی مانده است.

وزیر کار در روزهای اخیر اعلام کرد در حوزه بیمه بیکاری با راه اندازی سریع سامانه درخواست بیمه بیکاری، بیش از ۸۶۰ هزار متقاضی ثبت نام کردند و بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای چهار ماه علاوه بر بیمه بیکاری که بر اساس قانون تعلق می‌گرفت، پرداخت شده است.

پیش از این معاون روابط کار وزارت کار گفته بود در بحث بیمه بیکاری کرونا حدود ۷۳۰ هزار نفر مورد حمایت قرار گرفتند و هیچ محدودیتی برای تدوام این حمایت برای مشمولین قانون کار و تأمین اجتماعی و بیمه بیکاری وجود ندارد.

بر اساس آخرین آمارها مقرری ایام بیکاری کرونا برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت شده و حدود ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده اند.

به گزارش ایسنا، در شوک نخست کرونا دست‌کم یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل آسیب دیده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از کار بیکار شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
0
0
این سامانه درخواست بیمه بیکاری که آقای وزیر فرموده اند سریعا راه افتاده، یک چیز خنده دار و ناقصی است که نه تنها شلوغی ادارات مربوطه را کاهش نداده بلکه باعث این شده که متقاضیان مثل توپ پینگ پنگ بین اداره کار و شعبه تامین اجتماعی و بانک رفاه و کافی نت ها (اکثر متقاضیان مهارت لازم برای ثبت نام در یک سامانه آنلاین را ندارند) در رفت و آمد باشند. در اداره کار هم که هیچ سیستم نوبت دهی و فاصله گذاری وجود ندارد و حقیقتا شرایط وحشتناکی است. با توجه به تعداد زیاد افرادی که گرفتار این معضل هستند، توصیه می کنم یک گزارش میدانی منصفانه از وضعیت موجود تهیه بفرمایید.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین