کد خبر: ۶۹۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰

بایدن: ترامپ نباید گزارش‌های محرمانه دریافت کند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا می گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور از این پس نباید گزارش های اطلاعاتی طبقه بندی شده را دریافت کند.
بایدن: ترامپ نباید گزارش‌های محرمانه دریافت کند
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهوری ایالات متحده در گفتگو با شبکه «سی بی اس» در مورد سنت ارائه گزارش های اطلاعاتی طبقه بندی شده به روسای جمهور پیشین این کشور گفت «رفتارهای دمدمی مزاج» دونالد ترامپ باعث شده است که او دیگر صلاحیت دریافت این گزارش ها را نداشته باشد.

این گفتگوی تلویزیونی جو بایدن قرار است روز یکشنبه پیش از مسابقه سالانه فوتبال آمریکایی «سوپربول» به طور کامل پخش شود. رئیس جمهوری ایالات متحده در بخشی از سخنانش تاکید کرده است که دونالد ترامپ «تهدیدی حیاتی» و فردی «خطرناک» محسوب می شود.

سخنان جو بایدن در حالی بیان می شود که جلسات «محاکمه» دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا برای رسیدگی به پرونده استیضاح وی قرار است روز سه شنبه آغاز شود. مجلس نمایندگان ایالات متحده پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ طرح استیضاح او به دلیل «تحریک به شورش» را تصویب کرده بود.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید پیش از این گفته بود که ادامه ارائه گزارش های اطلاعاتی طبقه بندی شده به دونالد ترامپ همچنان در دست بررسی است.

سو گوردون، یکی از مقامات اطلاعاتی پیشین آمریکا پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره هشدار داد که وی ممکن است پس از ترک قدرت به دلیل موقعیت سیاسی اش در برابر «عوامل بدخواه» به شکلی «غیرمعمول» آسیب پذیر باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین