کد خبر: ۶۹۴۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

دولت آلمان: آمار قربانیان کرونا تکان‌دهنده‌ است

سخنگوی دولت آلمان آمار قربانیان ناشی از بیماری کووید-۱۹ در این کشور را «تکان‌دنده» عنوان کرد.
دولت آلمان: آمار قربانیان کرونا تکان‌دهنده‌ است
آفتاب‌‌نیوز :

در آلمان هر روز چند صد نفر در اثر ابتلا به کرونا می میرند و در این میان افراد مسن بیشترین خطر مرگ را دارند.

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان امروز (شنبه) به نقل از موسسه روبرت کخ اعلام کرد تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در آلمان به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است. بر این اساس طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۵۵ مرگ جدید ثبت شده و مجموع قربانیان این همه گیری در آلمان به ۶۰ هزار و ۵۹۷ مورد رسیده است.

در همین رابطه «اشتفان زایبرت» سخنگوی دولت آلمان تعداد قربانیان کرونا را به طرز تکان دهنده ای زیاد خواند، چرا که هر روز صدها نفر به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ می میرند. به گفته زایبرت اگر ۸۰ درصد از افراد حاضر در خانه های سالمندان حداقل در حال حاضر واکسیناسیون اولیه را انجام دهند، امنیت بیشتری خواهند داشت. دولت آلمان در تلاش است واکسیناسیون و آزمایشات بیشتری را برای سالمندان در خانه ها انجام دهد.

قرار است آنگلا مرکل صدراعظم و نخست وزیران ایالتی این هفته در مورد تمدید محدودیت ها که فعلا به ۱۴ فوریه (۲۶ بهمن) محدود می شود، تصمیم بگیرند. مرکل مخالف کاهش محدودیت ها بوده و از مردم خواسته است این شرایط را کمی بیشتر تحمل کنند. وی با بیان این که در حال حاضر در سراسر کشور در طی هفت روز کمتر از ۱۰۰ مورد ابتلای جدید در هر ۱۰۰ هزار نفر وجود دارد گفت: این عملکرد خوبی است، ما مدت زیادی است که چنین آماری را شاهد نبودیم، اما این بدان معنا نیست که ویروس را کنترل کرده ایم.

«فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری آلمان می خواهد بعد از عید پاک در اردیبهشت در برلین یک مراسم یادبود سراسری برای گرامیداشت قربانیان بیماری همه گیر در این کشور ترتیب دهد.

با وخامت بیشتر اوضاع در آلمان بنیاد حمایت از بیماران این کشور خواستار توجه بیشتر به بیماران نیازمند به مراقبت شده است. «اویگن بریش» عضو هیات این بنیاد به خبرگزاری د. پ.آ. گفت: از ابتدای سال تاکنون میزان ابتلای جدید دو سوم کاهش یافته است. اما تعداد افرادی که در سراسر کشور از این بیماری جان خود را از دست داده اند به همین میزان کاهش نمی یابد. به گفته او فقط در مدت ۶ هفته بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که ۹۰ درصد متوفیان بیش از ۷۰ سال سن داشتند.

اصرار دولت آلمان به واکسیناسیون سراسری کرونا در حالی است که انتقادها و تردیدهای زیادی در مورد اثربخشی این اقدام از سوی کارشناسان مطرح می شود. منتقدان معتقدند که باید ابتدا روشن شود آیا واکسیناسیون می تواند میزان بالای مرگ و میر را کاهش دهد یا خیر، امری که به نظارت مداوم بر دریافت کنندگان واکسن قبل و بعد از اولین تزریق نیاز دارد. همچنین کارشناسان می گویند عوارض جانبی احتمالی واکسیناسیون مانند تب، حالت تهوع و اسهال می تواند منجر به خطر جانی در افراد مسن شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین