کد خبر: ۶۹۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱

طاهری: حسن یزدانی قهرمانی همه چیز تمام است/حتما با طلا بازمی‌گردم

دارنده مدال های نقره و برنز کشتی جوانان و امیدهای جهان قهرمان گفت: حسن یزدانی قهرمانی همه چیز تمام است.
طاهری: حسن یزدانی قهرمانی همه چیز تمام است/حتما با طلا بازمی‌گردم
آفتاب‌‌نیوز :

امین طاهری که امروز (18 بهمن) میهمان برنامه دایره طلایی بود، در مورد اردوهایی که تاکنون در تیم ملی پشت سر گذاشته، اظهار داشت: اردوی چهارم از فردا (یکشنبه) شروع می شود، در این سه اردویی که پشت سر گذاشتیم، تمرینات خوبی انجام شد و میزان آمادگی مان در مقایسه با ابتدای ورود به اردو، بهتر شده است.

وی که قرار است اواسط اسفند ماه در جام پلیکونه ایتالیا کشتی بگیرد، ابراز امیدواری کرد که کشتی گیران خوب دنیا خصوصا دو سنگین وزن شاخص و عنوان دار گرجستانی و ترک نیز در این رقابت ها حضور پیدا کنند و ادامه داد: می شود از این رقابت ها استفاده خوبی کرد. قطعا کشتی گرفتن با رقبای مطرح خارجی شرایط خوبی را برای من ایجاد می کند و برای من که هدفم مدال جهانی و المپیک هست، یک فرصت خوب خواهد بود. چون لازمه رسیدن به مدال، کشتی گرفتن با حریفان بزرگ است.

وی که در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا و مسابقات جوانان و امید مدال طلا نگرفته، در این خصوص گفت: امیدوارم دیگر مدال برنز نگیرم و رنگ مدالم این سری طلا شود. حتما با طلا برمی گردم و همه را خوشحال می کنم.

این سنگین وزن کشتی تهران برگزاری لیگ برتر را کمکی خوب به آماده سازی خود و سایر کشتی گیران دانست و افزود: این رقابت ها به شخصه به من خیلی کمک کرد. البته بعد از حضور در دور رفت، متاسفانه به خاطر ابتلا به کرونا نتوانستم در دور برگشت تیم دانشگاه آزاد را همراهی کنم ولی همان حضور در دور رفت باعث شد در انتخابی تیم ملی بهتر کشتی بگیرم.
طاهری تاکید کرد که همه کشتی گیران موافق برگزاری مسابقه انتخابی هستند: برگزاری انتخابی انگیزه را در بین همه کشتی گیران حفظ می کند. خداراشکر چند ماه پیش هم انتخابی تیم ملی برگزار شد و حرف و حدیثی در ذهن کشتی گیری باقی نماند. کشتی گیر یک سال زحمت می کشد و اگر انتخابی نباشد دلسردی پیش می آید.

وی در مورد رقبایش در تیم ملی تصریح کرد: قطعا بودن حریف می تواند تلاش آدم را بیشتر کند. با داشتن رقیب است که تمرینات را بهتر انجام داده و حس خواستن در وجود آدم بیشتر می شود.

امین طاهری با اشاره به نقش پررنگ حسن یزدانی در انگیزه کشتی گیران گفت: من و حسن یزدانی از جوانان جهان سال 2014 هم تیمی بودیم. او نمونه بارز یک قهرمان همه چیز تمام است. آن روحیه ای که حسن آقا دارد را در کمتر کسی دیدم. قطعا حضور او به عنوان قهرمانی که منش پهلوانی هم دارد، می تواند به همه ما کمک کند.

دارنده مدال برنز امیدهای جهان با اشاره به بازسازی و مرمت خانه کشتی شهید هادی خاطرنشان کرد: بازسازی خانه کشتی یکی از تصمیمات خوب و کارهای بزرگ دکتر دبیر بود. این محل به بازسازی احتیاج داشت و محل تمرینی قبلی در شأن قهرمانان کشتی نبود. آنجا درواقع خانه دوم ماست و حتی بیشتر از خانه خودمان، زندگی مان را آنجا می گذرانیم. خانه کشتی به بهترین شکل ممکن بازسازی شد که این در روحیه ورزشکار تاثیر مثبت می گذارد.

وی ضمن تشکر از پدر و مادرش، مربیان تیم ملی و ارسلان پیروز، در خصوص علیرضا رضایی نیز گفت: پهلوان رضایی یکی از قهرمانان و انسان های شریف ورزش ما هست. خداراشکر توانستم از حضور او به عنوان مربی و بزرگتر استفاده کنم. حضورش همیشه باعث دلگرمی من هست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین