کد خبر: ۶۹۴۲۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹

واکنش اردوغان به تشکیل شورای موقت اجرایی در لیبی

رئیس‌جمهوری ترکیه انتخاب محمد المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر لیبی را تبریک گفت.
واکنش اردوغان به تشکیل شورای موقت اجرایی در لیبی
آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کشور طی تماس تلفنی، انتخاب محمد المنفی به عنوان رئیس شورای ریاستی و عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر لیبی را تبریک گفته و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

اردوغان در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر تداوم حمایت از اتحاد سیاسی و تمامیت ارضی، حفظ ثبات لیبی و تامین صلح و آرامش مردم آن از توسعه همکاری با این کشور در دوره جدید خبر داد.

گفتنی است رای‌گیری مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی برای انتخاب اعضای دولت موقت در این کشور دیروز برگزار شد. در پایان این رای‌گیری، محمد المنفی به‌ عنوان رئیس‌ شورای عالی ریاستی و عبدالحمید دبیبه نیز به‌ عنوان نخست‌وزیر جدید دولت موقت لیبی انتخاب شدند.

مجمع گفت‌وگوی سیاسی لیبی آخرین بار با حضور ۷۵ نماینده از مناطق مختلف این کشور و با رهبری سازمان ملل متحد ۲۵ نوامبر سال گذشته برگزار شد.

نخستین نشست گفت‌وگوهای سیاسی لیبی نیز در خلال روزهای ۹-۱۵ نوامبر در کشور تونس برگزار شده و طرف‌ها در خصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سراسری در این کشور در تاریخ ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ به توافق رسیدند. محمد المنفی و عبدالحمید دبیبه تا این تاریخ به‌عنوان رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر این کشور فعالیت خواهند داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
0
0
اگر ترکیه .مصر .فرانسه .عربستان بگذارند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین