کد خبر: ۶۹۴۳۸۵
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

ساندی تایمز: ناپدید شدن شاهزاده محبوس سعودی به همراه پدرش

یک رسانه انگلیسی زبان اعلام کرد، یکی از شاهزادگان سعودی که به همراه پدرش بنا به علل نامعلوم در خانه‌ای در ریاض زندانی شده بود، دو ماهی است که خبری از آنها نیست و مشخص نیست که چه اتفاقی برایشان رخ داده است.
ساندی تایمز: ناپدید شدن شاهزاده محبوس سعودی به همراه پدرش
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه انگلیسی ساندی تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت: سلمان بن عبد العزیز بن سلمان آل سعود یکی از شاهزاده‌های سعودی که به همراه پدرش در ماه ژانویه ۲۰۱۸ به کاخ پادشاهی در ریاض فراخوانده و پس از آن ناپدید شدند، در یک خانه دو طبقه در ریاض زندانی شدند و تحت نظارت نیروهای پلیس و دستگاه اطلاعات عربستان قرار گرفتند.

منابع نزدیک به خانواده این شاهزاده سعودی در این باره گفتند: زندگی آنها در این خانه قابل قبول بود و به آنها اجازه داده می‌شد که در داخل این خانه آزادانه به امورشان بپردازند و از طریق یک خط تلفن با خانواده‌شان در ارتباط بودند.

طبق گفته این افراد، دو ماهی است که تلفن این خانه را کسی پاسخ نمی‌دهد و کسی از درهای جلوی این ساختمان وارد و خارج نمی‌شود و به نظر می‌رسد که خانه متروکه شده است و خانواده این شاهزاده نیز قادر به برقراری ارتباط با او نیستند و مشخص نیست که وی و پدرش زنده هستند یا خیر.

در همین حال، یکی از افراد نزدیک به سلمان بن عبد العزیز بن سلمان گفت: می‌ترسیم که آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته و یا حتی کشته شده باشند، نمی‌دانیم چه اتفاقی برایشان افتاده است.

شاهزاده مذکور جزو ۱۱ شاهزاده دیگری بود که در جریان به ظاهر مسائل مالی بازداشت شدند.

دو روز بعد از بازداشت سلمان؛ پدر وی نیز به علت پناه بردن به وکلای بین‌المللی در پرونده فرزندش بازداشت شده است.

نزدیکان این شاهزاده معتقدند که دلیل بازداشت این شاهزاده مالی نیست و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان او را به دلیل ترس از شهرتش بازداشت کرده است.

سلمان بن عبد العزیز بن سلمان و پدرش تنها شاهزاده‌های دربند عربستان نیستند و محمد بن سلمان شماری از شاهزاده‌های سعودی ازجمله احمد بن سلمان، عموی خود و محمد بن نایف، ولیعهد سابق کشورش و چندین فعال و مبلغ را به دلایل سیاسی بازداشت کرده است و همین مساله نگرانی‌های روزافزون فعالان و حقوقدانان را به همراه داشته است.

در همین راستا، ساندی تایمز به نقل از آدام کوگل، معاون رئیس بخش خاورمیانه و آفریقای شمالی سازمان دیده‌بان حقوق بشر نوشت: محمد بن سلمان بر بدترین دوره سرکوب داخلی در تاریخ کشورش نظارت داشته است که شامل بازداشت‌های گسترده خودسرانه‌، بازداشت در مکان‌های ناشناخته و شکنجه است.

کوگل گفت: این سرکوب شامل مدافعان حقوق بشر، روشنفکران و علمای مذهبی مستقل بوده و سرکوب اعضای خانواده سلطنتی را نیز شامل می‌شد، برخی از آنها بدون ارتباط با دنیای خارج برای ماه‌ها زندانی شدند.

وی افزود: بازداشت اعضای خاندان حاکم عربستان توسط محمد بن سلمان؛ بیانگر بی‌توجهی وی نسبت به حاکمیت قانون است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین