کد خبر: ۶۹۴۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸

واکنش امام جمعه به دستگیری اعضای شورای شهر لواسان

امام جمعه لواسانات عصر یکشنبه با انتشار توئیتی نسبت به قانون شوراها انتقاد کرد و نوشت: قانون و ساختار شوراها مشکل دارد و تا فکر جدی نکنید، تخلفات و دستگیری‌ها ادامه دارد.
واکنش امام جمعه به دستگیری اعضای شورای شهر لواسان
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی افزود: بارها عرض کرده‌ام باید قانون شوراهای شهر و روستا و شهرداری‌ها اصلاح شود، همجنین روندها و فرآیندها و کمیسیون‌ها شفاف گردد. تا کی باید برای مردم هزینه ایجاد کرد؟ نمایندگان مجلس به داد برسید.

وی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: بنده در جزییات این مورد خاص نیستم و باید با رئیس حوزه قضایی صحبت کنید اما یک اصل کلی این است که قانون و ساختارها اشکال دارد و مجلس باید قوانین را اصلاح کند.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: کمیسون‌ ماده ۱۰۰ باید شفاف شود؛ چرا باید جلسات کمیسیون‌ها مخفی و غیر علنی باشد؟ باید علنی باشد، هر کسی امکان شرکت در جلسه را داشته باشد و نتایج در سامانه درج شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که روندها و فرآیندها شفاف نشوند، این گرفتاری‌ها ادامه دارد؛ لذا مجلس و دولت باید نسبت به اصلاح قوانین و ساختارها، با کسب نظر صاحب‌نظران و کار کارشناسی عزم جدی داشته باشند.

لواسانی اظهار داشت: شرایط طوری شده است که گویی این اخبار عادت شده است که این چنین ادامه دارد! این روند معیوب است، باید با بررسی تجربه‌های داخلی و کشورهای دیگر تغییر کند. می‌توان صورت مساله را پاک کرد اما قصد ما اصلاح است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هدف ما تحقق مردم سالاری دینی است، باید مردم باید در کارشان مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایرنا، به گفته رئیس حوزه قضایی لواسانات ۲ تن از اعضای شورای اسلامی شهر و یکی از کارمندان شهرداری (فعال در حوزه کمیسیون ماده ۱۰۰) لواسان، روز گذشته (شنبه) به اتهام تخلفات مالی، توسط سربازان گمنان امام زمان (عج) دستگیر شدند.

لازم به یادآوری است که رئیس و ۲ عضو شورای اسلامی شهر لواسان در بهمن و اسفند ۹۸ دستگیر شدند.

پس از آن دستگیری ها "عباس حصار شورکابی"، "یوسف شیخی نارانی" و "رضا خندان" اعضای علی البدل این شورا تحلیف شده و در کنار ۲ عضو سابق "حبیب الله شیرخانی" و "منیر گل" فعالیت خود را آغاز کردند.

شهردار سابق، معاون وی و چند تن از کارمندان شهرداری لواسان نیز زمستان سال ۹۸ بازداشت شدند.

پس از آن "جعفر محمدرضا بیک لواسانی" در اردیبهشت سال جاری به عنوان شهردار لواسان منصوب شد.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات با جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین