کد خبر: ۶۹۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
شاخص کل تا کجا رشد می‌کند؟

رشد ۲۳ هزار واحدی شاخص کل/ جو مثبت بورس تا کجا ادامه دارد؟

شاخص کل بازار سهام به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز در نیم ساعت ابتدایی معاملات بیش از ۲ درصد رشد کرد.
رشد ۲۳ هزار واحدی شاخص کل/ جو مثبت بورس تا کجا ادامه دارد؟
آفتاب‌‌نیوز :

شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ با رشد ۲۳ هزار و ۹۴۵ واحدی به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران در آغاز معاملات امروز دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ با رشد ۲۳ هزار و ۹۴۵ واحدی به یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۴۷۷ واحد رسید.

به نوشته خبرگزاری مهر، همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۰۹۶ واحدی به ۴۲۲ هزار و ۶۶ واحد رسید.

نمادهای فارس، فولاد، فملی، شستا، کچاد، کگل و تاپیکو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

سایت تجارت نیوز نیز نوشته است: اگرچه روز اول معاملاتی این هفته با روند نزولی چشم‌گیری همراه بود اما در جریان معاملات دیروز و امروز شاخص کل روندی صعودی پیدا کرد و در جریان معاملات این دو روز بیش از ۵ درصد رشد کرد. شاخص کل در جریان معاملات امروز به یک میلیون و ۱۹۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز در جریان معاملات امروز روندی مثبت دارد.

تصمیم سازمان بورس در رابطه با کم کردن دامنه نوسان منفی از ۵ درصد به ۲ درصد باعث شد تا جو مثبتی برای بازار سهام ایجاد شود و همچنین برخی از کارشناسان عقیده دارند با نزدیک شدن به دهه فجر بازار سهام جو مثبتی خواهد داشت. همچنین یک کارشناس در رابطه با تاثیر تغییر دامنه نوسان گفت: این تصمیم می‌تواند مسکنی به بازار سهام باشد تا جو بی‌اعتماد و ترس موجود در بازار سهام کمی آرام بگیرد و به نوعی دربردارند این پیام است که می‌خواهد جلوی ریزش بورس را بگیرند. به نظرم این تصمیم می‌تواند بر بازار سهام تاثیر بگذارد اما نباید انتظار رشد شارپی را برای بازار سهام داشت.

شاخص کل بازار سهام به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود اما در جریان معاملات یک‌شنبه تصمیم کم کردن دامنه نوسان منفی و توقف فروش سهم از سمت بازارگردان‌ها باعث روند صعودی بورس شد.

از طرفی بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند ادامه معاملات این هفته از بازار سهام با جو مثبت همراه است.

اما محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه در رابطه با نیاز بورس گفت: بورس به شدت تشنه پول است و اگر در جریان معاملات شنبه و یک‌شنبه پول به بازار سهام وارد نشود روند صعودی بورس تداوم نخواهد داشت.

اما به نظر می‌رسد شاخص هم‌وزن در حال عقبگرد است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین