کد خبر: ۶۹۴۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴

سناتورها خواهان اجرای سریع محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ هستند

سناتورهای آمریکایی می‌گویند محاکمه مربوط به استیضاح تاریخی دوم دونالد ترامپ طی یک فرآیند سریعی که در حال شکل گرفتن است، ممکن است تنها در عرض چند روز برگزار شود.
سناتورها خواهان اجرای سریع محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ هستند
آفتاب‌‌نیوز :

 چارلز شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا و میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه این مجلس همچنان در تلاش برای رسیدن به یک توافق در خصوص سازماندهی محاکمه که بر اساس برنامه قرار است فردا سه شنبه برگزار شود، هستند.

به گزارش پایگاه هیل، اما سناتور ها این پیام را می‌دهند که خواستار انجام سریع این فرآیند هستند و این که این استیضاح ممکن است تنها در عرض یک هفته انجام شود. دموکراتها، در ضمن استدلال درخصوص اینکه محاکمه ترامپ لازم است، همچنین متمرکز بر استراتژی سیاسی خود برای تصویب کمکهای مربوط به کروناویروس هستند. سناتور جمهوریخواه کوین کریمر اظهار کرد: من نمی‌توانم تصور کنم که این فراتر از یک هفته ادامه داشته باشد. من فکر نمی‌کنم نسبت به این مساله اشتیاق چندانی از سوی کسی وجود داشته باشد.

سناتور دموکرات کریس مورفی در پاسخ به سوالی درخصوص ترجیحش درباره طول محاکمه گفت: من فکر نمیکنم این فرآینده نیاز به این که بیش از یک هفته ادامه یابد داشته باشد. برای هر طرفی دو روز کافی است.

همچنین سناتور دموکرات تام کارپر، یک همپیمان نزدیک جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم گفت، این محاکمه باید "چند روز" طول بکشد. او به خبرنگاران گفت: محاکمه چیزی نیست که لازم باشد چند ماه یا هفته طول بکشد. تنها چند روز کافی است.

توافقی که مک کانل و شومر به دنبالش هستند چارچوب زمانی برای فاز اول محاکمه که شامل گشودن استدلالهای هر دو گروه مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای ترامپ میشود، تعیین می‌کند.

اگر که سنا رای به فراخواندن شاهدان ندهد، محاکمه سپس ممکن است سریعا به پایان خود همراه با طرح‌های بالقوه سناتورها، رایزنی‌ها درباره اتهامات، استدلالهای پایانی و سپس رای گیری بر سر محکوم کردن ترامپ از بابت جرایم و تخلفاتش نزدیک شود.

اخیرا مدیران استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ برای ایراد شهادت دعوت کردند که این درخواست از سوی وکلای وی رد شد. دموکراتها هنوز نگفته‌اند که آیا خواستار فراخواندن شاهدان بیشتر خواهند شد یا خیر.

محاکمه مربوط به اولین استیضاح ترامپ ۲۱ روز طول کشید که منجر به کوتاه‌ترین محاکمه برای استیضاح ریاست جمهوری در آن زمان شد. محاکمه مربوط به استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا ۳۷ روز و محاکمه مربوط به استیضاح اندرو جانسون، رئیس جمهور اسبق دیگر آمریکا ۸۳ روز طول کشید.

یک سناتور ارشد جمهوریخواه پیش بینی کرد که محاکمه جدید تا روز جمعه یا شنبه انجام شود زیرا "این چیزی است که احتمالا هر دو طرف خواستار انجامش هستند".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین