کد خبر: ۶۹۴۵۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲

کنایه روسیه به بلغارستان درباره ناوالنی

در پی محکومیت دستگیری الکسی ناوالنی توسط دولت بلغارستان، مقامات سفارت روسیه در این کشور به این اظهارات واکنش نشان داده‌اند.
کنایه روسیه به بلغارستان درباره ناوالنی
آفتاب‌‌نیوز :

سفارت روسیه در صوفیه گفته است کشورها اول به زمین خودشان نگاه کنند و مطمئن شود که حقوق و آزادی‌های دموکراتیک در کشور خودشان رعایت می‌شود و بعد «ناوالنی‌بازی» دربیاورند.

سفارت روسیه در بیانیه خود آورده است که اظهارات مقامات بلغارستان درباره ناوالنی تنها بر پایه حدس و گمان است و دادگاه وی به صورت علنی و با رعایت دقیق قوانین برگزار شده است.

پیشتر بویکو بوریسوف، نخست‌وزیر بلغارستان و اکاترینا زاهاریوا وزیر خارجه این کشور علیه محکومیت ناوالنی صحبت کرده و خشونت پلیس روسیه را در جریان مهار اعتراضات به حکم وی محکوم کرده بودند.

ناوالنی ۴۴ ساله، برجسته‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در تاریخ ۱۷ ژانویه و به هنگام بازگشت از آلمان بازداشت شد.

دادگاهی در مسکو روز سه‌شنبه ۱۴ بهمن (۲ فوریه) با لغو محکومیت تعلیقی سه سال و نیم زندان وی آن را به محکومیت قطعی زندان تبدیل کرد.

پلیس روسیه در اعتراضات مخالفان به بازداشت الکسی ناوالنی بیش از ۵۷۵۰ نفر را بازداشت کرد که ۱۹۰۰ نفر از آن‌ها در مسکو بازداشت شدند. این افراد احتمالا پس از دادگاهی شدن به جریمه مالی یا زندان بین هفت تا ۱۵ روز محکوم می‌شوند.

آقای ناوالنی در جلسه دادگاه خود در مسکو اقدام دولت برای به زندان انداختنش را «تلاش بیهوده کرملین در ترساندن میلیون‌ها شهروند روسیه برای تسلیم شدن» توصیف کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین