کد خبر: ۶۹۴۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲

ایالت جورجیا تحقیقات درباره تلاش ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات را آغاز کرد

دفتر وزیر امور داخلی ایالت جورجیای آمریکا تحقیقاتی را درباره تلاش‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت آغاز کرد؛ اقدامی که می‌تواند منجر به تحقیقات کیفری از سوی مقام‌های ایالتی و محلی شود.
ایالت جورجیا تحقیقات درباره تلاش ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات را آغاز کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 برد رافنسپرگر، وزیر امور داخلی ایالت جورجیا با تقاضاها برای آغاز یک تحقیقات بعد از ضبط شدن تماس تلفنی دونالد ترامپ در تاریخ دوم ژانویه با هدف اعمال فشار بر رافنسپرگر برای لغو کردن نتایج انتخابات در این ایالت بر مبنای ادعاهای بی‌اساس تقلب در انتخابات مواجه شده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، والتر جونز، یک سخنگوی دفتر رافنسپرگر اظهار کرد: دفتر وزیر امور داخلی ایالت درباره شکایت‌هایی که دریافت کرده، تحقیق می‌کند. او این تحقیقات را "اداری و حقیقت‌یاب" توصیف کرده و گفت: "هر گونه تلاش حقوقی بیشتر به عهده دادستان کل خواهد بود."

او اظهار کرد، این تحقیقات که نخستین بار از سوی رویترز گزارش شد، محرکش شکایت ثبت شده در روز دوشنبه از سوی جان بانژاف، استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن بوده است.

بانژاف به رویترز گفت با یک بازرس در روز دوشنبه در دفتر رافنسپرگر، ساعاتی بعد از ثبت شکایتش برای درخواست تحقیقات درباره مداخله بالقوه ترامپ در انتخابات، صحبت کرده است. او گفت که این چهارمین شکایت او از این دست نزد مقام‌های جورجیا بوده است.

جیسون میلر، یک مشاور ترامپ گفت: "هیچ چیز نامناسب یا ناخوشایندی در قبال یک تماس تلفنی برنامه ریزی شده بین دونالد ترامپ، رافنسپرگر و وکلای دو طرف وجود نداشته است. اگر رافنسپرگر نمی‌خواسته تماس تلفنی درباره انتخابات دریافت کند، نباید نامزد سمت وزیر امور داخلی می‌شد."

کارشناسان حقوقی می‌گویند تماس‌های تلفنی ترامپ ممکن است باعث نقض دست کم سه قانون کیفری ایالتی برای انتخابات شامل دسیسه چینی برای ارتکاب تقلب انتخاباتی، جلب شراکت کیفری برای ارتکاب تقلب انتخاباتی و مداخله عمدی در اجرای وظایف انتخاباتی شده باشند.

این جرایم قابل مجازات با جریمه یا حبس هستند.

ترامپ در تماس تلفنی دوم ژانویه خود از رافنسپرگر جمهوریخواه خواسته بود آرای کافی برای لغو شکست انتخاباتی‌اش در ایالت جورجیا "پیدا کند". بر اساس متن مربوط به تماس ترامپ با رافنسپرگر، او گفته است: "همه آنچه من می‌خواهم انجام دهم این است: من فقط می‌خواهم ۱۱۷۸۰ رای پیدا کنم" که این تعداد رای مورد نیاز ترامپ برای کسب پیروزی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین