کد خبر: ۶۹۴۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵

بانک مرکزی آمریکا در حال ریختن پول اقشار متوسط در جیب ثروتمندان است

از زمان شیوع کرونا در آمریکا شاهد تزریق سنگین نقدینگی از سوی بانک مرکزی این کشور به اقتصاد آن هستیم. این سیاست ها به کاهش قدرت اقشار متوسط و افزایش دارایی ثروتمندان در این کشور منجر شده است.
بانک مرکزی آمریکا در حال ریختن پول اقشار متوسط در جیب ثروتمندان است
آفتاب‌‌نیوز :

از زمان شیوع کرونا در آمریکا شاهد اجرای سیاست های پولی انبساطی در این کشور بوده ایم. در واقع در قالب این سیاست های بانک مرکزی آمریکا حجم قابل تجهی نقدینگی به اقتصاد این کشور تزریق کرد. 

مایک مالونی، یکی از برجسته ترین کارشناسان اقتصادی در حوزه تاریخ سیاست های پولی و همچنین بازار فلزات گران بها، معتقد است که در شرایط کنونی آمریکا در حال رسیدن به آخر بازی است.

وی ادامه داد: این روند قابل ادامه یافتن نیست و روند چاپ پول از بدترین کابوس های من نیز بدتر است.این روند بسیار بیشتر از آن چیزی است که انتظار می رفت.

وی تأکید کرد: رئیس کنونی بانک مرکزی آمریکا و رؤسای قبلی این بانک شامل ژروم پاول، بن برنانک، و ژانت یلن باعث شدند که بزرگ ترین انتقال پول تاریخ از جیب اقشار متوسط به جیب افراد ثروتمند صورت گیرد.

مالونی ادامه داد: آن ثروت در حال منحرف کردن روند تزریق پول به اقتصاد آمریکاست و در حال سوق دادن قدرت خرید را از اقشار متوسط به سمت ثروتمندانی نظیر بیل گیتس و جف بزوس است.

این کارشناس اقتصادی معتقد است که این اقدام از بنیان غیر اخلاقی است و این دزدی همان کاری است که بانک های مرکزی در قالب خلق پول انجام می دهند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین