کد خبر: ۶۹۴۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

کدام وزیر احمدی نژاد معاون اول ابراهیم رئیسی خواهد شد؟

حمیدرضا ترقی گفت: پایش‌هایی که به صورت مستمر صورت می‌گیرد نشان می‌دهد برخی از اشخاص مثل آقای رئیسی از موقعیت برتری نسبت به دیگران بهره‌مند هستند.
کدام وزیر احمدی نژاد معاون اول ابراهیم رئیسی خواهد شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

اصولگرایان کمافی‌السابق در تردید هستند که آیا به اتحاد انتخاباتی برسند یا نه. به هر حال این طیف سیاسی کهنه‌کار در چند انتخابات گذشته به دلیل چندپارگی شکست‌های بزرگی را متحمل شده است.

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در این باره اظهار کرد: آرایش سیاسی اصولگرایان در ۲ تشکیلات ائتلافی موازی شکل گرفته است. یکی از تشکیلات تشکل‌های سیاسی حول محور روحانیت و دیگری تشکل‌های مردمی حول محور ائتلاف نیروهای انقلاب است تا بتوانند سرمایه اجتماعی بیشتری را در جامعه ساماندهی کنند. البته این ۲ تشکیلات در نهایت به یکدیگر متصل و با هم متحد می‌شوند و از یک نامزد واحد حمایت خواهند کرد. به همین دلیل می‌توان گفت در حال حاضر فضای انتخاباتی اصولگرایان شرایط خوبی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مباحثی درباره کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: آنهایی که می‌گویند ما از یک نامزد مورد توافق به وحدت می‌رسیم معتقدند آقای رئیسی می‌تواند این وفاق را ایجاد کند. اما عده‌ای هم می‌گویند، ما ابتدا به یک گفتمان مشترک برسیم و بعد هر فردی که مجموعه انتخاب کرد و به جمع‌بندی رسید و مصلحت بود تحت حمایت همه اصولگرایان قرار گیرد.

او ادامه داد: پایش‌هایی که به صورت مستمر صورت می‌گیرد نشان می‌دهد برخی از اشخاص مثل آقای رئیسی از موقعیت برتری نسبت به دیگران بهره‌مند هستند. به هر حال آقای رئیسی هم پایگاه اجتماعی بیشتری دارد و هم وفاق بر سر ایشان بیشتر است. البته آقای رئیسی تاکنون هیچ موضع مثبتی نسبت به این امر نگرفته است.

کدام وزیر احمدی نژاد معاون اول ابراهیم رئیسی خواهد شد؟

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی توضیح داد: آقای رئیسی در قوه قضائیه مورد تایید مردم قرار گرفته و جامعه از عملکرد او در این قوه رضایت کامل دارد. به همین دلیل پایگاه اجتماعی قابل قبولی برای خود کسب کرده است.

حمیدرضا ترقی در پایان گفت: برای ایجاد مقبولیت لازم باید مشخص شود که رئیسی یا هر کاندیدای دیگری از چه شخصی به عنوان معاون اول می‌خواهد استفاده کند. حدس و گمان‌ها گواه آن است که ایشان برای پست معاون اولی علی نیکزاد را در نظر دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین