کد خبر: ۶۹۴۸۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵

اکثریت کوچکی از آمریکایی‌ها حامی محکومیت ترامپ در سنا هستند

بیشتر آمریکایی‌ها می‌گویند دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مسئول حمله شش ژانویه به ساختمان کنگره است اما اکثریت کوچکتری موافق محکوم شدن وی در محاکمه استیضاح در سنا هستند.
اکثریت کوچکی از آمریکایی‌ها حامی محکومیت ترامپ در سنا هستند
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته رونامه نیویورک تایمز، گرچه اجماع نظر گسترده‌ای وجود دارد که ترامپ مستحق مقصر شمرده شدن دست‌کم بخشی از این حمله به کنگره است اما آمریکا همچنان در خصوص اینکه آیا ترامپ مستحق محکوم شدن توسط سنا هست یا خیر، دچار دودستگی و تفرقه است. در حقیقت، دیدگاه‌ها پیرامون این محاکمه استیضاح با دیدگاه‌های یک سال پیش تفاوت چندانی ندارد؛ زمانی که افکار عمومی تا حدودی به طرف برکناری ترامپ از قدرت در جریان نخستین محاکمه استیضاحش متمایل بود. ترامپ در فوریه ۲۰۲۰ تبرئه شد.

پس از آن دموکرات‌ها کنترل سنا را بر عهده گرفتند اما آنها برای دستیابی به اکثریت دو سومی لازم برای محکوم کردن ترامپ همچنان به تعداد قابل توجهی از نمایندگان جمهوری‌خواه در سنا نیاز دارند.

نتیجه نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نیوز- پایگاه یوگاو که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد که ۵۶ درصد از آمریکایی‌ها گفتند سنا باید ترامپ را محکوم کند در حالی که ۴۴ درصد گفتند که ترامپ باید تبرئه شود. این در حالی است که میزان حمایت از استیضاح ترامپ در دیگر نظرسنجی‌های اخیر به طور قابل توجهی کمتر بود.

نظرسنجی صورت گرفته توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس-پایگاه ان‌اوآرسی که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد که ۱۲ درصد در خصوص استیضاح ترامپ هیچ عقیده‌ای ندارند، ۴۷ درصد موافق استیضاح ترامپ و ۴۰ درصد مخالف استیضاح وی هستند. نظرسنجی هفته گذشته دانشگاه کوئینیپیاک نیز نشان داد که ۵۰ درصد از آمریکایی‌ها گفتند سنا باید ترامپ را محکوم کند در حالی که ۴۵ درصد مخالف این مساله بودند.

نظرسنجی خبرگزاری آسوشیتدپرس-پایگاه ان‌اوآرسی پیرامون میزان مسئولیت ترامپ در حمله شش ژانویه به کنگره نشان داد که ۶۳ درصد از آمریکایی‌ها معتند ترامپ مسئول دست‌کم بخشی از این حمله است از جمله ۵۰ درصد که گفتند ترامپ برای آنچه که برای کنگره رخ داد شدیدا مسئول است.

شرکت‌کنندگان مستقل بر سر اینکه آیا ترامپ مستحق مجازات است یا خیر اختلاف‌نظر دارند. به عنوان نمونه، در نظرسنجی کوئینیپیاک ۴۹ درصد از افراد مستقل گفتند که او باید محکوم شود، ۴۵ درصد هم معتقدند او نباید محکوم شود.

آمریکایی‌هایی بدون وابستگی حزبی از همان لحظه ورود ترامپ به کاخ سفید به او به دیده تردید می‌نگریستند و به عملکرد شغلی او در طول ریاست جمهوری‌اش نمره منفی می دادند. اما اکنون که او از قدرت کنار رفته، افراد مستقل چندان رغبی به محکوم شدن او ندارند.

افرادی که خودشان را میانه‌رو توصیف می‌کنند، به شکل گسترده‌تری ضد ترامپ هستند. ۶۹ درصد از میانه‌روها در نظرسنجی سی‌بی‌اس گفتند که او باید محکوم شود.

پنجاه و شش درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی سی‌بی‌اس گفتند که اظهارات و اقدامات ترامپ به خشونت و شورش کنگره منتهی شد و درصد مشابهی گفتند که او باید محکوم شود. چهل و چهار درصد گفتند که رفتار او تاثیری نداشت (۳۱ درصد) یا از خشونت بیشتر جلوگیری کرد (۱۳ درصد).

در میان حزب جمهوری‌خواه، نفوذ ترامپ همچنان قدرتمند است. نه تنها سهم قریب به اتفاق جمهوری‌خواهان می‌گویند که او باید تبرئه شود، آنها همچنین باور دارند که موارد مشکوکی به اتفاقات ششم ژانویه منجر شد.

براساس نظرسنجی سی‌بی‌اس، اکثر جمهوری‌خواهان می‌گویند که اگر ترامپ حزب جدیدی برای خودش تشکیل بدهد، آنها دست‌کم ایده ترک حزب جمهوری‌خواه را در نظر دارند. در پاسخ به اینکه آیا آنها به حزب جدید ترامپ ملحق می‌شوند یا خیر، یک سوم از جمهوری‌خواهان پاسخ مثبت دادند و ۳۷ درصد دیگر گفتند شاید. تنها ۳۰ درصد پاسخ منفی دادند.

هفتاد و سه درصد از جمهوری‌خواهان در نظرسنجی سی‌بی‌اس گفتند، وفادار ماندن اعضای حزبشان به ترامپ اهمیت دارد. این تاییدی بر یافته‌های نظرسنجی‌های دیگر در زمستان امسال است؛ تنها حدود یک چهارم از جمهوری‌خواهان خود معرف آماده گذشتن از دوره ترامپ هستند. به طور مشابه، حدود سه چهارم از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه همچنان در نظرسنجی‌های مختلف گفتند که این انتخابات به تقلب گسترده آلوده شد؛ آنها ادعاهای بی‌اساسی که ترامپ مطرح می‌کند، تکرار می‌کنند.

تنها ۴۶ درصد از جمهوریخواهان در نظرسنجی سی‌بی‌اس گفتند که ایستادن در کنار ترامپ برای آنها "بسیار مهم" است. بنابراین، بسته به آنچه در جلسه محاکمه سنا رخ دهد، شمار وفاداران سرسخت او ریزش خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
0
0
دیدندازبایدن نانی حاصل نشدبرگشتندبه ترامپ
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین