کد خبر: ۶۹۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰

رسانه چینی: دیپلمات‌های ارشد چین و آمریکا در مورد برجام گفت‌وگو کردند

نشریه چینی گلوبال تایمز در صفحه توئیتر خود نوشت «ما ژائو» معاون وزیر امور خارجه چین و «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت بایدن در امور ایران، امروز در باره برجام تلفنی گفت‌وگو کردند.
رسانه چینی: دیپلمات‌های ارشد چین و آمریکا در مورد برجام گفت‌وگو کردند
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه چینی گلوبال تایمز دقایقی پیش در توییتی با اعلام این خبر افزود که تماس تلفنی امروز بنا به درخواست مقام آمریکایی انجام شد و طرفین در مورد توافق هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند.

از زمان انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه دولت واشنگتن در امور ایران، تحرکات دولت بایدن پیرامون برجام و نحوه بازگشت به این توافق افزایش یافته است.

رابرت مالی که به تازگی به عنوان نماینده ویژه دولت جدید آمریکا در امور ایران منصوب شده، در روزهای اخیر تماس های تلفنی با برخی مقامات منطقه داشته و درباره مسائل مهم منطقه ای از جمله امنیت منطقه و برجام گفت و گو کرده است.

رابرت مالی دوشنبه شب گذشته در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی ، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، با وی در خصوص همکاری های دوجانبه و مسایل مورد علاقه دوحه و واشنگتن صحبت کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین شنبه گذشته با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات تماس گرفت .

به گزارش خبرگزاری امارات (وام ) وزیر خارجه این کشور در تماس تلفنی روز شنبه رابرت مالی بر آمادگی کشورش برای همکاری نزدیک با دولت جدید آمریکا برای کاستن از تنش های منطقه ای تاکید کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین