کد خبر: ۶۹۴۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲

بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های عربی

سخنان حجت الاسلام و المسلمین « حسن روحانی » رئیس جمهور کشورمان که امروز در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیان شد، بازتاب گسترده ای در رسانه‌های عربی منطقه داشت.
بازتاب سخنان روحانی در رسانه‌های عربی
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه المسیره یمن با برجسته کردن این جمله رئیس جمهور که «مقاومت مردم ایران موجب شکست ترامپ شد»، به نقل از حجت الاسلام و المسلمین روحانی اضافه کرد: دلیل شکست ترامپ، مقاومت و پایداری مردم بزرگ ایران و مدیریت دولت است.

المسیره افزود: رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود به این موضوع اشاره کرد که به مردم ایران طی قرن گذشته دو جنگ تحمیل شده است، اولی جنگ تحمیلی رژیم صدام بر ایران (۱۹۸۸-۱۹۸۰) که در آن به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم و دومی جنگ اقتصادی تحمیل شده توسط قدرت‌های استکباری که انشاالله که در آن به پیروزی خواهیم رسید.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه اگر مردم ایران در برابر ظالم کاخ سفید نمی‌ایستادند و اگر دولت منتخب مردم ایران برنامه ریزی نکرده بود و اگر پس از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای، ایران از آن خارج می‌شد، ترامپ به هدف خود می‌رسید و همه تحریم‌ها دوباره برقرار می‌شد، افزود: ما سه سال است که شرایط جنگ اقتصادی را پشت سر می‌گذاریم و در برابر فشار‌های آمریکا پیروزی‌هایی کسب کرده ایم.

المسیره به موفقیت‌های ایران پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای اشاره کرد و به نقل از رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: پس از خروج آمریکا از برجام، ایران بالاترین درصد رشد اقتصادی را به ثبت رسانده که باعث خشم صهیونیست‌ها و کشور‌های مرتجع شده است.

این شبکه یمنی به نقل از رئیس جمهور ایران افزود: با وجود تحریم ها، ما همچنان به افتتاح و رونمایی از پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌ای ادامه می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه «امسال به رغم وجود همه فشار‌ها ۳۰ میلیارد دلار درآمد صادراتی غیرنفتی به دست آوردیم، تاکید کرد که پروژه‌های بی نظیر تا پایان دوره این دولت به بهره برداری می‌رسند و سال‌های آینده بهترین سال برای مردم ایران است.

پایگاه اطلاع رسانی «الیوم السابع» مصر نیز با بازتاب سخنان رئیس جمهوری در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن نوشت: «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران دلیل اصلی شکست ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را پایداری کشورش عنوان کرد.

این پایگاه اطلاع رسانی اضافه کرد: روحانی در مراسم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب ایران گفت که دلیل شکست ترامپ، مقاومت و پایداری مردم بزرگ ایران و مدیریت دولت بوده است.

الیوم السابع ادامه داد: رئیس جمهور ایران به این نکته اشاره کرد که چنانچه ایران پس از خارج شدن آمریکا، توافق هسته‌ای را ترک می‌کرد، ترامپ به اهداف خود می‌رسید.

رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود گفت که مردم ایران طی قرن گذشته دو جنگ را پشت سرگذاشته اند، اول، جنگ تحمیلی صدام علیه ایران (۱۹۸۰-۱۹۸۸) که در آن پیروز شد و دوم، جنگ اقتصادی که انشاالله در آن نیز پیروز خواهد شد.

وی افزود، "مردم ایران طی قرن گذشته شاهد دو جنگ بوده اند، اولین جنگ هشت ساله (با رئیس جمهور فقید عراق صدام حسین) است که در آن ما به یک پیروزی بزرگ دست یافتیم و دوم جنگ اقتصادی تحمیل شده است. توسط نیرو‌های استکبار جهانی، که انشاالله در آن به پیروزی خواهیم رسید. "

الیوم السابع به نقل از رئیس جمهور کشورمان اضافه کرد: ما سه سال در شرایط جنگ اقتصادی به سر برده ایم و در برابر فشار‌های آمریکا پیروزی‌هایی را کسب کرده ایم. قبل از خروج واشنگتن از توافق هسته ای، ایران بالاترین درصد رشد اقتصادی را ثبت کرده است که خشم رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع را برانگیخت.

پایگاه اطلاع رسانی «العربی الجدید» نیز نوشت: بخش بیشتری از سخنان حسن روحانی رئیس جمهور ایران در آخرین سخنرانی وی به عنوان رئیس جمهور در جشن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که از تلویزیون ایران پخش شد، به دفاع از عملکرد دولت دوازدهم ایران پس از انقلاب اسلامی که از سال ۲۰۱۳ کار خود را شروع کرد، اختصاص داشت.

این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به اینکه در این سخنرانی رئیس جمهور ایران عملکرد اقتصادی دولتش و دستاورد‌های اقتصادی آن که در سایه تحریم‌ها حاصل شده است را برای مردم بیان کرد، و گفت که کشورش طی سال گذشته با چهار تهدید روبرو شده است که مهمترین آن جنگ اقتصادی با آمریکا بوده و سپس با پیامد‌های بیماری کرونا، فشار‌های رسانه‌ای و تهدید‌های نظامی مواجه شده است.

العربی الجدید اضافه کرد: روحانی گفت دولتش در این دوران با فشار و جنگ اقتصادی شدید روبرو شد، اما با صبر و شکیبایی مردم در نهایت به پیروزی رسید.

این پایگاه اطلاع رسانی ادامه داد: رئیس جمهور ایران با اشاره به اینکه صبر و شکیبائی مردم ایران و تدابیر دولتش، ترامپ را از دستیابی به اهدافش باز داشت، گفت که جهان به خاطر شکست ترامپ مدیون مردم ایران است.

همچنین شبکه الحدث عربستان با بازتاب سخنان رئیس جمهور ایران در مراسم بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نقل از حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: مردم ایران شرایط سخت اقتصادی را پشت سر می‌گذارند و ما سه سال است که در یک جنگ اقتصادی به سر می‌بریم.

الحدث به نقل از رئیس جمهور ایران افزود: اگر پس از خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای از آن خارج می‌شدیم، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، آنچه را می‌خواست به دست می‌آورد.

این شبکه عربستان اضافه کرد که در هفته‌های گذشته اصلاح طلبان و اصولگرایان ایران گفتگو با دولت جدید آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد را رد کردند و متفق القول هستند که هیچ شرطی را نمی‌پذیرند.

همچنین سایر رسانه‌های عربی منطقه و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس سخنان امروز حجت الاسلام روحانی در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را بازتاب دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین