کد خبر: ۶۹۵۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

واکنش وزارت خارجه به ادعای بازداشت کارمند کنسولگری ایران در ترکیه

سعید خطیب زاده‌، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید هیچ یک از دیپلمات‌های ایرانی در ترکیه دستگیر یا بازداشت نشده است.
واکنش وزارت خارجه به ادعای بازداشت کارمند کنسولگری ایران در ترکیه
آفتاب‌‌نیوز :

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مطلب منتشر شده در یکی از رسانه‌های ترکیه و طرح برخی ادعاها اظهار داشت: مطلب مطرح شده کاملا بی اساس و مبتنی بر اتهامات بی‌پایه است.

سعید خطیب زاده گفت: هیچ یک از کارکنان سرکنسولگری کشورمان در استانبول از دور و نزدیک درگیر فعالیتهای مورد ادعای این رسانه نبوده و نیستند، همچنین احدی از کارمندان سرکنسولگری کشورمان بازداشت نشده است. فرد نام برده شده در این رسانه کارمند سر کنسولگری نبوده و برای پیگیری موضوع پیش آمده و روشن شدن ابعاد آن از مجاری رسمی با مقامات ترکیه در تماس هستیم.

اشاره سخنگوی وزارت امور خارجه ایران به خبری است که در برخی رسانه‌های ترک در خصوص دستگیری فردی به نام محمدرضا ناصرزاده منتشر کرده‌اند. روزنامه صباح این کشور مدعی شده بود آقای ناصر زاده که ۴۳ سال دارد یک دیپلمات ایرانی است و به ظن ارتباط با پرونده قتل مسعود مولوی بازداشت شده است.

مسعود مولوی که ظاهرا گرداننده کانال تلگرامی «جعبه سیاه» بوده است در آبان ماه سال ۱۳۹۸ در استانبول کشته شد. 

در گزارش روزنامه صباح ادعا شده است که نام آقای ناصرزاده در جریان بررسی پرونده دیگر متهم این پرونده یعنی سیاوش اباذری مطرح شده است. آقای اباذری متهم است که در فرار علی اسفجانی که ظاهرا مغز متفکر پرونده ترور مسعود مولوی بوده نقش کلیدی داشته است. بر اساس گزارش این رسانه ترک؛ ناصرزاده متهم است با ارائه مدارک هویتی جعلی، کمک کرده تا اسفجانی از ترکیه فرار کند و به ایران بازگردد.

به نوشته یورونیوز؛ این گزارش مدعی شده است قاتل یکی از اعضای شبکه قاچاق مواد مخدر بوده که تحت هدایت ناجی شریفی زیندشتی، قاچاقچی بزرگ کرد فعالیت می‌کند. گفته می‌شود زیندشتی که پرونده‌های بسیاری نیز در ترکیه دارد به ایران فرار کرده است.

آقای خطیب زاده این گزارش و اتهامات طرح شده در آن را کاملا بی‌اساس و بی‌پایه خوانده است. او همچنین اضافه کرده فرد نام برده شده «محمدرضا ناصرزاده» عضوی از سرکنسولگری ایران در استانبول نبوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
1
2
آبرو برای ایران وایرانی باقی نگذاشتید تودنیا.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین