کد خبر: ۶۹۵۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

پشت پرده اعتراضات به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین چه بود؟

مجیدرضا حریری گفت: سر و صدایی که بر سر مساله عقد قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین ایجاد شد ربطی به داخلی کشور نداشت.
پشت پرده اعتراضات به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین با اعلام ین مطلب در گفتگو با خبرآنلاین افزود: به نظر من این موضع‌گیری‌ها و مخالفت‌ها ربطی بع داخل کشور نداشت. من معتقدم کشورهایی که با نزدیک شدن رابطه اقتصادی ایران و چین مشکل دارند، چنین اخبار منفی‌ای را منتشر کردند.

حریری در جواب این پرسش که چرا توضیحاتی دقیق پیش از این دست انتقادات در ایران مطرح نشد؟ گفت: از ابتدا مقرر شده تا زمانی که تفاهم نهایی حاصل نشده، روی این مساله مانور خبری داده نشود زیرا دو کشور قرار است نسبت به یک نقشه راه ۲۵ ساله به توافق برسند و طبیعی است چنین مباحثی، مباجثی بسیار تخصصی است و باید از منظر کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که مفاد اولیه سند از کجا به بیرون درز کرد؟تاکید کرد: همه آن حرف‌ها ، اعداد و ارقام و ... در اصل ساخته و پرداخته ذهن کسانی بود که از این مساله سخن می‌گفتند.

وی تشریح کرد: این مساله در حال پیگیری است و به دلیل شیوع کرونا رفت و آمد بین کشورها سخت و عملا غیرممکن شده است اما در ایران کار مطالعاتی این سند به صورت متمرکز و همان گونه که اطلاع رسانی شد توسط شخص آقای لاریجانی به عنوان نماینده نظام نه نماینده دولت، در حال پیگیری است و کمیته‌های کارشناسی در حال انجام کار بر روی آنچه که مورد نظر ما و منفعت ملی است، هستند تا در تفاهم‌نامه نهایی بر اساس روابط متقابل و برد –برد؛ بیشترین ظرفیت را از این سند برای منافع ملی احصاء کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین