کد خبر: ۶۹۵۰۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰

بن‌بست محدودیت‌های کرونایی در انگلیس

یک مقام ارشد سازمان بهداشت عمومی انگلیس با اشاره به شیوع افسارگسیخته گونه‌های مختلف ویروس کرونا هشدار داد که محدودیت‌های کرونایی در این کشور ممکن است تا زمانی که تمام مردم واکسینه شوند ادامه پیدا کند.
بن‌بست محدودیت‌های کرونایی در انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

«سوزان هاپکینز» پنجشنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای افزود، حتی پس از این مرحله ممکن است به دلیل فقدان اطلاعات کافی درباره نحوه انتقال کووید-۱۹ ، برخی محدودیت‌ها باقی بماند.

وی برخلاف ادعای نخست وزیر انگلیس که گفته بود محدودیت‌های کرونایی تا تابستان کاهش خواهد یافت تصریح کرد، با توجه به تجربه گذشته نمی‌توان درباره ‌آینده پیش‌بینی کرد «چون یکی از درس‌هایی که گرفتیم این بود که هنگامی که مردم به مسافرت می‌روند گاردشان را باز می‌کنند، با یکدیگر بیشتر معاشرت می‌کنند و این مساله ممکن است یکی از دلایلی باشد که ویروس گسترش پیدا کند».

وی افزود: به این ترتیب تصور می‌کنم تا زمانی که دست‌کم تمام جمعیت بزرگسال کشور واکسینه نشوند برخی محدودیت‌ها ادامه پیدا کند.

واکسیناسیون سراسری در انگلیس از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر کشور آغاز شد. دولت بوریس جانسون ابتدا امیدوار بود تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند. همان زمان کارشناسان هشدار دادند که بلندپروازی‌های دولت لندن در این زمینه واقع بینانه نیست.

بر اساس هدف‌گذاری جدید دولت، انتظار می‌رود تا اواسط ماه جاری میلادی ۱۵ میلیون نفر از جمعیت کشور واکسینه شوند. با این حال هنوز تاریخ مشخصی برای پایان کل این عملیات اعلام نشده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده پس از کش و قوس‌های فراوان ناشی از اشکالات فنی سامانه درمانی انگلیس، گفته می‌شود که تاکنون حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این کشور واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس پیش بینی کرده تا پائیز سال آینده، تمام مردم این کشور دست کم یک واحد از واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد. دولت انگلیس پس از شیوع گونه‌های مسری‌ و مرگبارتر کرونا سیاست تزریق کرونا را تغییر داد. به این ترتیب دریافت واحد دوم واکسن کرونا به جای ۲ هفته به ۱۲ هفته موکول شده تا افراد بیشتری واکسینه و ایمنی جامعه افزایش یابد.

نخست وزیر انگلیس از ۱۶ دی ماه گذشته، قرنطینه سراسری در این کشور را برای سومین بار به اجرا گذاشته است. روزانه در انگلیس بالغ بر ۲۰ هزار نفر به کرونا مبتلا شده و به طور میانگین یک هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست می‌دهند.

بوریس جانسون قصد داشت هفته آینده نقشه راه خروج این کشور از محدودیت‌های کرونایی را ارائه دهد. با این حال، با توجه به اظهارات خانم «سوزان هاپکینز» بعید به نظر می‌رسد که تحول چشم‌گیری در این زمینه رخ دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین