کد خبر: ۶۹۵۱۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵

تخلفات بی‌شمار در روند واکسیناسیون آلمان

در حالی‌که به دلیل کمبود واکسن کرونا، دولت آلمان گروه‌های مختلف شهروندان را برای دریافت آن اولویت‌بندی کرده‌است، گزارش‌ها از تخلفات بی‌شمار در این زمینه حکایت‌ دارد.
تخلفات بی‌شمار در روند واکسیناسیون آلمان
آفتاب‌‌نیوز :

با آغاز کارزار واکسیناسیون در آلمان مقامات دولتی اعلام کردند که به دلیل کمبود واکسن کرونا، دوزهای موجود باید ابتدا به افراد بسیار مسن و کادر پزشکی اختصاص یابد. طبق این مصوبه افرادی مانند مقامات سیاسی، افسران پلیس و ماموران آتش نشانی در اولویت های بعدی قرار گرفتند. با این حال در عمل این مصوبه در بسیاری از مناطق آلمان نقض شده است.

خبرگزاری د.پ.آ. آلمان امروز (جمعه) در گزارشی نوشت: حداقل در ۹ ایالت افرادی که هنوز نوبت آنها نشده است، واکسن دریافت کرده اند. در میان این افراد سیاستمداران محلی ، روحانیون و همچنین آتش نشانان و افسران پلیس دیده می شوند که هیچکدام در گروه اولویت اول دریافت واکسن کرونا قرار ندارند.

طبق دستورالعمل وزارت بهداشت آلمان پیش از همه باید افراد بالای ۸۰ سال و نیز زنان و مردانی که به دلیل کار در بیمارستان ها ، به ویژه در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری قرار دارند این واکسن را دریافت کنند. آنها در گروه های دریافت کننده واکسن، بالاترین اولویت را دارند.

با این حال در بسیاری از موارد این موضوع نقض شده است. به نوشته د.پ.آ. دلیل این مسئله در اکثر موارد این بوده که در پایان روز دوزهای واکسن باقی مانده بوده و یکی نمی خواسته که این دوزها هدر برود. در پروسه تهیه، واکسن باید قبل از تزریق رقیق شود و پس از آن فقط برای چند ساعت قابل نگهداری است. اگر افرادی قرار واکسیناسیون خود را لغو کنند ، در پایان روز دوزهای واکسیناسیون باقی می ماند و هیچ دستورالعملی برای نحوه برخورد با این موضوع تنظیم نشده است.

«برند ویگاند» شهردار هاله در ایالت زاکسن-آنهالت در این رابطه می گوید مسئولان بهداشتی این شهر تلاش کرده اند این دوزهای باقی مانده به اعضای سایر اولویت ها منتقل شود. در صورت عدم دستیابی به این موارد ، دریافت کنندگان تصادفی را شناسایی کرده اند. از این رو وی و ۱۰ عضو شورای شهر واکسینه شده است.

همچنین «هارتموت هاندشاک» رئیس پارلمان محلی «زاله کرایس» به همین روش در ماه دسامبر (دی ماه) واکسینه شده است. این مرد ۵۹ ساله در گفت‌وگو با نشریه «میتلدویچه سایتونگ» اقدام خود را توجیه کرد و گفت که وی برای معاینه در یک کلینیک بوده است که کارمندان بهداشتی او را واکسینه کرده اند. به گفته وی نه کارکنان این مرکز و نه بیماران حاضر به دریافت این دوز واکسن نبوده اند.

در ایالت نوردراین-وستفالن ، چندین مورد از سیاستمداران محلی در ماه گذشته و بسیار زودتر از برنامه ریزی انجام گرفته، واکسن را دریافت کرده اند. از جمله آنها «ماریو داهم» شهردار ۳۱ ساله شهر هنف است که دوز باقیمانده از واکسیناسیون روزانه، را دریافت کرده است. «یورگ اشمیت» شهردار واختبرگ و «کلاوس پیپکه» ، شهردار سابق شهر هنف نیز از همین طریق واکسینه شده اند.

خبرگزاری د.پ.آ. از شماری زیادی از مقامات محلی، اسقف های کلیسا، نیروهای آتش نشانی و افسران پلیس در ایالت های زاکسن، بایرن، نیدرزاکسن، هامبورگ و راینلند-فالتس نام برده که همگی با این توجیه و پیش از موعد مقرر واکسینه شده اند. در حالی که بسیاری از شهروندان در معرض خطر از جمله سالمندان و کارکنان بخش درمان هنوز واکسینه نشده اند.

طی هفته های اخیر دولت آلمان به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا در این کشور تدابیر ویژه و محدودیت های شدیدی را به اجرا گذاشته است. طبق آمارهای رسمی تا کنون ۲ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۱۵ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده اند که از این میان ۲ میلیون و ۱۰۱ هزار نفر بهبود یافته و ۶۴ هزار و ۵۱۳ نفر جان باخته اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین