کد خبر: ۶۹۵۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

عملیات نجات گارگران گرفتار در تونل شمال هند متوقف شد

عملیات جستجو برای نجات ده‌ها کارگری که از روز یکشنبه گذشته در تونلی در نزدیکی سد در حال ساخت "تاپوان" در شمال هند به دام افتاده‌اند به دلیل شدت گرفتن جریان آب در بالادست رودخانه، متوقف شد.
عملیات نجات گارگران گرفتار در تونل شمال هند متوقف شد
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام مسئول روز گذشته (پنجشنبه) گفت: کل تیم امداد و نجات برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی به جای امنی در مسافت دورتری منتقل شده‌اند.

وی افزود: ما همچنین با برخی از روستاییان ساکن بالادست صحبت کردیم و آنها گفتند که افزایش ناگهانی جریان آب را مشاهده کرده‌اند.

این در حالی است که تیم نجات به امید برقراری ارتباط با کارگران محبوس شده در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه عملیات حفاری را برای ایجاد یک تونل دیگر از بالا آغاز کرده بود. ماموران امدادی قرار بود از طریق این حفره به تونل کمکی دیگری که محل اتصال به تونل اصلی است برسند چون احتمال می‌دهند که کارگران در آن نقطه باشند.

آشوک کومار، فرمانده پلیس ایالت اوتاراکند در توییتر نوشت: تیم نجات عملیات حفاری را برای نفوذ به تونل واقع در ۱۲ متری زیر زمین آغاز کرده‌اند. ما در حال حاضر در ۶.۵ متری آن هستیم.

اما امدادگران در نهایت مجبور شدند عملیات خود را متوقف کنند.

حادثه طبیعی ذوب شدن و شکست یخچال به دلیل گرمایش زمین روز یکشنبه در دامنه‌های هیمالیا در شمال هند و در نزدیکی مرز با تبت چین روی داد. آب دریاچه‌ای که در پشت این یخچال بود آزاد و به سمت دره رودخانه سرازیر شد.

آب‌های این دریاچه در یکی از سرچشمه‌های رود گنگ به راه افتاد و ویرانی‌های زیادی به بار آورد. این سیل سپس با حجم زیادی از گل و لای به یک سد و نیروگاه برق‌آبی و تأسیسات در حال ساخت یک سد دیگر واقع در بالادست شهر تاپوان رسید و وارد یک تونل در حال ساخت شد. گروهی از کارگران که شمار آنها بین ۲۵ تا ۳۴ نفر تخمین زده می‌شود درون تونل حبس شدند و اطلاعی از زنده یا مرده بودن آنها در دست نیست.

در همین حال بنا بر آمار رسمی، شمار قربانیان این فاجعه طبیعی افزایش یافته و تاکنون به ۳۶ نفر رسید. ۱۳۸ نفر نیز در این رویداد ناپدید شده‌اند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

به گزارش یورونیوز، مقامات می گویند ممکن است روزها طول بکشد تا اجساد بیشتری از زیر هزاران تن آوار و گل و لای خارج شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین