کد خبر: ۶۹۵۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲

فخری: تمام شواهد از برگزار شدن المپیک توکیو حکایت می‌کند

رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: اتفاقات چند هفته اخیر نشان از آن دارد که مسوولان ژاپنی و کمیته بین‌المللی المپیک به دنبال برگزاری بازی‌های المپیک توکیو هستند.
فخری: تمام شواهد از برگزار شدن المپیک توکیو حکایت می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

پیمان فخری ظهر امروز (جمعه) در مورد اینکه تکلیف برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو چه می‌شود اظهار داشت: هنوز نمی‌شود به صورت قطعی درباره برگزاری بازی‌ها نظر داد اما اتفاقات چند هفته گذشته نشان از آن دارد که این رویداد بزرگ ورزشی برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی ایران با با بیان اینکه کرونا و شیوع آن در سطح جهان به یک مشکل اساسی تبدیل شده است عنوان کرد: برخی فشارها برای لغو المپیک توکیو انجام شد اما کمیته بین‌المللی المپیک روی مواضع خود ایستاده و تسلیم این فشارها نشد. سال گذشته بود که کمیته ملی المپیک اعلام کرد تا اردیبهشت ماه برای برگزار شدن یا نشدن المپیک صبر می‌کند و بعد از آن تصمیم می‌گیرد اما در همان هفته دوم فروردین با توجه به فشاری که رسانه‌ها آوردند کمیته بین‌المللی اعلام کرد که برگزار نمی‌شود.

فخری با تایید مخالفت ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک گفت: بله این موضوع وجود دارد و کرونا در کشور ژاپن در ۲ ماه گذشته سیر صعودی داشته است. مردم این کشور در برابر برگزاری المپیک مقاومت می کنند اما دولت ژاپن در حال متقاعد کردن مردم برای میزبانی از بزرگترین جشنواره ورزشی جهان است. آنان به دنبال توجیه مردم هستند که برگزاری این رویداد هیچ خطری برای مردم نخواهد داشت و ورزشکاران کاملا قرنطینه خواهند شد و بازی‌ها هم با حداقل تماشاگران انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: فعلا زمان اعلام تصمیم قطعی برای المپیک توکیو مشخص نیست اما کلیه مسابقات کسب سهمیه برنامه‌ریزی شده و دعوتنامه آن هم در حال ارسال به کشورهای مختلف است.

فخری در پایان گفت و گویی که در آن شرکت کرده بود افزود: ما در ۱۱ رشته ۵۲ سهمیه را کسب کردیم و در ۴ رشته دیگر هم تلاش می‌کنیم که سهمیه بگیریم قرار است وزنه‌برداری، قایقرانی و تنیس روی میز هم به مسابقات کسب سهمیه اعزام شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین