کد خبر: ۶۹۵۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵

خانه‌ها از چند سال به بعد در ایران کلنگی محسوب می‌شوند؟

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: به دلیل نقش سازندگان فاقد صلاحیت ساختمان در ساخت و سازهای شهری، عمر مفید خانه‌ها در ایران کمتر از ۲۵ سال است.
خانه‌ها از چند سال به بعد در ایران کلنگی محسوب می‌شوند؟
آفتاب‌‌نیوز :

مجتبی صابر افزود: عمر مفید خانه‌ها که جزو سرمایه‌های ملی هر کشور محسوب می‌شود در کشورهای آسیایی ۵۰ سال و در کشورهای اروپایی بیش از ۱۰۰ سال است، اما فعالیت سازندگان فاقد صلاحیت در ایران موجب شده این عمر در ایران به حدود ۲۵ سال کاهش یابد و خانه‌های در این سن، کلنگی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به الزام رعایت مقررات ملی ساختمان بویژه مبحث ۲۲ این مقررات در ساخت و سازها افزود: رعایت این مقررات می‌تواند موجب افزایش عمر مفید ساخت و سازها در کشور شود.

صابر همچنین الزام صدور شناسنامه فنی ساختمان در ساختمان‌هایی که بعد از سال ۱۳۹۶ در تهران ساخته شده‌اند را موجب ارتقای کیفی ساخت و سازها دانست و گفت: این الزام موجب می‌شود عمر مفید ساختمان نیز افزایش یابد و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته به دلیل الزام آن به ثبت در شناسنامه فنی ساختمان افزایش یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
0
مسئول محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفتند، عمر ساختمان در ایران کمتر از 25 سال و در اروپا بیشتر از 100 سال؟! مسئول محترم لطفا در مورد چند مورد پاسخگو باشند: 1- چرا فرمول معماری ایرانی که متناسب با اقلیم هر منطقه، دارای علم دقیق مصالح شناسی، متناسب با هویت ایرانی و .... است انجام نمی شود 2: چرا عمر ساختمان در ایران از دوران باستان تا این مرحله تمدن ارته 10 هزارساله، عمر ساختمان چغازنبیل در خوزستان بیش از 3 هزار سال ، عمر ساختمان در دوران های مختلف بیش از چندصد ساله در ایران می باشد مثل یزد را عنوان نمی کنید 3-چرا در معماری ایران سبک های معماری ایرانی را به نام کشورهای دیگر می نامید همچون کلاسیک، نئوکلاسیک ، مدرن ، اروپایی، و ..... اما اسمی از سبک های معماری ایرانی ندارید و.... 4- چرا به منابع علمی معماری ایرانی استناد نمی کنید و دائما از کتابهای ترجمه خارج از کشور استفاده می شود در صورتی که این دانش مهندسی ایرانی است . متاسفانه در بخش ساختنمان شرایط خوبی نمی باشد لطفا کمی به قوانین علمی در بخش ساختمان احترام بگذارید و به سازندگان، دانشجویان و .... آگاهی لازم را درمورد معماری ایرانی ارائه بفرمائید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
0
1
سلام علیکم، با توجه به اینکه برای ساخت هر واحد ساختمانی ( مسکونی یا غیر) ابتداء باید سطحی از زمین را به ایجاد بنا اختصاص دهیم. بعد باید از منابع دیگر زمین برای تبدیل به مصالح ساختمانی برداشت نموده و نیروی انسانی نسبت به طراحی، ساخت و نظارت اقدام نمایند. تا قابل بهره برداری شود.
اگر جانمایی شهرسازی ( مسکونی، اداری، صنعتی و سایر) با توجه به اصول و مقررات استاندارد شده صورت نگیرد، همه آن هزینه ها پرت شده ، زمین را زخمی کرده و آینده را بیمار نموده ایم.
علت اصلی غفلت ها از این همه خسارات، عدم تخصص و دوراندیشی مسئولان امر و تفکر روزمرگی ایشان، ملت را در سرمایه گذاری منطقی و بهره برداری مطلوب سردرگم نموده. و عرصه را برای کلاهبرداران شاغل در این صنعت باز نموده است.
وزارتخانه های مرتبط ( کشور، صمت، کشاورزی، شهرسازی، نیرو، دفاع و...) باید اولٱ برای جانمایی شهر و شهرک‌های جدید هماهنگ و تخصصی اقدام نمایند.
طراحی بلوک ها، واحدها و تأسیسات باید حرفه ای، کاربردی، آسوده و دوراندیشانه باشد. شیرازه ( فونداسیون، اسکلت و سقف) مستحکم که در حوادث طبیعی یا جنگ ماندگار باشند. تا در دوره های ده ساله که نیاز به روزآوری می‌شود فقط ظواهر داخلی بازسازی موردی شوند.
سخن دراز است اگر عزیزان آفتاب نیوز تشخیص دادند طی مقالاتی از ابتدا تا پایان مطالب کاربردی عام و خاص را مکتوب خواهم نمود.
کارشناس و کارکرده بیش از سی سال در حوزه مدیریت، شهرسازی و ساختمان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین