کد خبر: ۶۹۵۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱

اظهارات وزیر کشور انگلیس علیه جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»

,وزیر کشور انگلیس تظاهرات ضدنژادپرستی تابستان امسال در این کشور را وحشتناک توصیف کرد و گفت راه‌های دیگری برای اعتراض وجود دارد.
اظهارات وزیر کشور انگلیس علیه جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»
آفتاب‌‌نیوز :

«پریتی پتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه گفت، جنبش «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»، از ابتدا دچار انحراف بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، پتل در مصاحبه‌ای، این اعتراضات که از آمریکا شروع شده و به انگلیس و دیگر کشورها نیز سرایت کرد، «وحشتناک» توصیف کرد و گفت حرکت زانو زدن نمادین در اعتراض به نژادپرستی را هرگز انجام نخواهد داد.

وزیر کشور انگلیس گفت: «همه ما این اعتراضات تابستان سال گذشته [میلادی] را به یاد داریم. شاهد بودیم که در برخی اعتراضات، پلیس به میزان زیادی تحت فشار قرار گرفت. من از چنین تظاهراتی حمایت نمی‌کنم».

وزیر کشور انگلیس در مصاحبه روز جمعه خود گفت، به جای پایین کشیدن مجسمه‌ها و تغییر نام خیابان‌ها، راه‌های دیگری نیز برای نشان دادن اعتراض وجود دارد.

اظهارات پتل پس از آن صورت می‌گیرد که یک هیأت در دانشگاه کمبریج انگلیس در مقاله‌ای نوشت، «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم یک فرد سفید برتر پندار بوده و کشور را بدتر از حزب نازی آلمان اداره می‌کرد.

این اعتراضات به دنبال قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس سفید پوست این کشور در ۲۵ می، آغاز شد و به کشورهای اروپایی بسط پیدا کرد. در طول این اعتراضات در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی بسیاری از نمادهای برده‌داری و نژادپرستی پایین کشیده شدند.

مجسمه چرچیل در مقابل پارلمان انگلیس نیز از این قائده مستثنی نبود و معترضان بر روی آن شعارنویسی کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین