کد خبر: ۶۹۵۳۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
طی این مدت ۴۱۲ دستگاه خودرو و ۱۹ قبضه سلاح توقیف شد

کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر و بازداشت ۶۴۸۷ نفر/ بیشتر مواد در کدام استان کشف شد؟

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی ۱۱ تا ۱۷ بهمن ماه خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۱۲ دستگاه خودرو و ۱۹ قبضه سلاح توقیف شد.
کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر و بازداشت ۶۴۸۷ نفر/ بیشتر مواد در کدام استان کشف شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۴۳۵ کیلوگرم است، اظهار داشت: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۱ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم بود حدود ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۹۶۸ کیلوگرم از مجموع این کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک است که ۸۷ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره سایر مواد کشف شده بیان داشت: همچنین از این میزان، ۱۵۰۵ کیلوگرم حشیش، ۵۸۶ کیلوگرم مرفین، ۱۷۶ کیلوگرم هروئین، ۵۵ کیلوگرم گراس، ۶۹ کیلوگرم شیشه و ۶۶ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی با بیان اینکه در هفته اخیر مجموعاً ۶۴۸۷ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۴۱۰۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۲۹۰ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند که در میان دستگیرشدگان این هفته ۹۰ نفر از اتباع بیگانه است.

به گفته وی، بالغ بر ۸۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به 6 استان کشور است و بیشترین حجم کشفیات با ۳۲۴۲ کیلوگرم یعنی معادل ۱۸ درصد کشفیات مربوط به استان کرمان است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین هرمزگان با ۲۷۵۶ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۲۶۰۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۷۶۷ کیلوگرم و فارس با ۱۷۵۴ کیلوگرم، اصفهان با ۱۴۵۵ کیلوگرم و یزد با ۱۱۵۶ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۰ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۱۲ دستگاه خودرو و ۱۹ قبضه سلاح توقیف شد، افزود: همچنین ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۸ درصد انتظامی بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ارش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
0
18 تن تخم مرغ یک ماه طول میکشد جمع اوری کنی .
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
0
بیش از گندم کشف میشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین