کد خبر: ۶۹۵۴۵۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

عکس| اولین راننده زن عرب‌تبار در مسابقات نسکار شرکت کرد

تونی برایدینجر اولین زن عرب آمریکایی است که در مسابقات اتومبیلرانی نسکار آمریکا شرکت کرده است.
عکس| اولین راننده زن عرب‌تبار در مسابقات نسکار شرکت کرد
آفتاب‌‌نیوز :

این راننده ۲۱ ساله لبنانی‌تبار برای اولین بار شنبه سیزدهم فوریه در پیست دیتونا اینترنشنال اسپیدوی ایالت فلوریدا مسابقه داد.

نسکار انجمن ملی مسابقات خودروهای ارتقا یافته است که معروف‌ترین مسابقات اتومبیلرانی آمریکا را برگزار می‌کند.

او به سی‌ان‌ان گفت "خیلی افتخار دارد که اولین نفر باشی اما دلم نمی‌خواهد آخرین نفر هم باشم. امیدوارم که بتوانم راه را برای بقیه زنان راننده عرب هموار کنم."

برایدینجر ۱۹ بار برنده کلاب اوتو استیتس بوده که برای یک راننده زن رکورد حساب می‌شود. همچنین در سال ۲۰۱۸ در مسابقات بین‌المللی سرعت مدیسون در کلاس مناردز آرکا جزو ۱۰ نفر اول بود.

سری مسابقات کشوری نسکار که برایدینجر موفق شد در آن شرکت کند، دومین کلاس پرطرفدار زیرمجموعه مسابقات نسکار است که راه را برای شرکت در سری مهم‌تر کاپ نسکار باز می‌کند و رانندگان جوان آرزو دارند به آن مرحله برسند.

او می‌گوید شرکت در مسابقات نسکار زمانی رؤیای او بوده که حالا محقق شده است.

"دیتونا همیشه در فهرست مسابقاتی بود که می‌خواستم شرکت کنم. هر راننده‌ای آرزویش را دارد. قدمی تاریخی است که امیدوارم در مسیر درست حرکت کند و یک روزی در دیتونا ۵۰۰ شرکت کنم."

وقتی ۹ ساله بود پدرش برای او یک ماشین کوچک روباز گرفت. می‌گوید از لحظه‌ای که سوار آن شد فهمید که می‌خواهد چه کاره بشود: "عاشق سرعت و مسابقه هستم و هیجان ناشی از آدرنالین. وقتی که کلاه ایمنی را می‌گذارم و مسابقه را شروع می‌کنم دیگر برایم جنسیت خودم مطرح نیست که زن هستم. مثل بقیه دارم مسابقه می‌دهم که به خط پایان برسم."

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین