کد خبر: ۶۹۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸

همتی اعلام کرد: تهیه ویرایش اولیه سند جامع رمز پول توسط بانک مرکزی

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با بررسی روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.
همتی اعلام کرد: تهیه ویرایش اولیه سند جامع رمز پول توسط بانک مرکزی
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالناصر همتی» امروز (یکشنبه) در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: در سال‌های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی، رمز ارزها و رمز پول‌ها در جهان مطرح شده است، به خصوص نحوه تنظیم‌گری ارزها و نسبت آنها با سیاست‌گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.

وی افزود: در دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان درباره رمز ارزها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.

همتی اظهار داشت: از جمله اهداف بانک مرکزی، افزایش کنترل در خصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگوهای مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.

وی گفت: از همکارانم در ادارات ذی ربط بانک مرکزی خواسته ام براساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمزپول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه کنند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین