کد خبر: ۶۹۵۵۸۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵
وزیر اطلاعات متهم به نقض سیاست‌های کلی نظام؟!

جرم وزیر اطلاعات چیست؟

نماینده تهران از طرح سؤال از وزیر اطلاعات در مورد احتمال نقض سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی درباره حرام‌بودن تولید سلاح هسته‌ای خبر داد.
جرم وزیر اطلاعات چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

علی خضریان، نماینده تهران در مجلس، ضمن اعلام خبر طرح سؤال نمایندگان از وزیر اطلاعات اظهار کرد: با توجه به اظهارات سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما در ۲۰ بهمن پیرامون احتمال نقض سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی و در مخالفت با فتوای مقام معظم رهبری درباره حرام‌بودن تولید سلاح هسته‌ای که متأسفانه منجر به ایجاد هزینه سیاسی برای نظام جمهوری اسلامی شده، طرح سؤال از وی تهیه و در سامانه مجلس ثبت شده است تا این عضو کابینه پاسخ‌گوی نمایندگان باشد.

وی با بیان اینکه وزیر اطلاعات بعد از گذشت چند روز درصدد جبران اظهارات خود اقدامی نکرده است، افزود: اظهارات علوی برخلاف جایگاه سازمانی وزارت اطلاعات مبنی بر افزایش امنیت برای کشورمان بوده و امنیت ملی را دچار مشکل کرده است. ضمن اینکه در حوزه سیاست خارجی نیز ممکن است این اظهارات، جمهوری اسلامی را دچار مشکلاتی کند.

خضریان خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس سؤالی را ثبت کرده و به امضا رسانده‌ و از وزیر اطلاعات علت مواضع خلاف دیدگاه‌های کلان جمهوری اسلامی را جویا شده‌اند و مقرر شد این سؤال در کمیسیون تخصصی یعنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیدگی شده و مشخص شود علت اظهارات وزیر اطلاعات در‌این‌باره چه بوده و چرا او درصدد جبران اظهارات برنیامده است.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل 90 گفت: هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی این کمیسیون را موظف کرده تا نسبت به طرز کار این موضوع بررسی‌های لازم را صورت دهد که اگر این اظهارات از منظر این کمیسیون امکان بررسی داشته باشد و خسارت‌باربودن اظهارات وزیر اطلاعات محرز شود، موضوع بررسی شده و پس از طی مراحل لازم از وزیر اطلاعات توضیحاتی درباره این موضوع خواسته می‌شود تا رسیدگی‌های لازم به این پرونده انجام شود.

منبع: شرق
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
0
2
جناب وزیر یک واقعیتی را بیان کرده که هرکسی و یا هرکشوری در شرایط ناگوار و اضطرار ممکن است رفتارش تغییر کند. عجب نمایندگانی داریم دیگر کسی نباید حرف حساب بزند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
طبق فتوای رهبری ساخت سلاح کشتار جمعی حرام قطعی هست و هیچ تبصره و شرایط نقضی در فتوای رهبری وجود ندارد که کسی بگوید اگر مجبور شدیم می توانیم بسازیم! اینگونه که هر فتوایی را با برچسب اینکه «مجبور شده ایم» می توان زیرپا گذاشت!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین