کد خبر: ۶۹۵۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

کره شمالی دارای پایین‌ترین رتبه در شاخص جهانی دموکراسی

این آژانس کره شمالی را از میان چهار گروه "دموکراسی کامل"، "دموکراسی ناقص"، "رژیم ترکیبی" و "رژیم استبدادی"، در گروه "رژیم استبدادی" طبقه‌بندی کرده است.
کره شمالی دارای پایین‌ترین رتبه در شاخص جهانی دموکراسی
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش اخیری نشان داد کره شمالی سال گذشته برای شانزدهمین سال متوالی، پایین‌ترین جایگاه را در شاخص جهانی دموکراسی به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، طبق شاخص دموکراسی ۲۰۲۰ که توسط واحد اطلاعاتی اکونومیست (EIU)، بخش تحقیقاتی هفته‌نامه انگلیسی اکونومیست منتشر شده، کره شمالی از میان ۱۶۷ کشور بررسی شده، در پایین‌ترین جایگاه قرار دارد و امتیاز ۱.۰۸ از ۱۰ را به دست آورده است. کره شمالی از زمانی که آژانس EIU در سال ۲۰۰۶ گردآوری داده را آغاز کرد، همواره پایین‌ترین جایگاه را در شاخص دموکراسی به دست آورده است.

این آژانس کره شمالی را از میان چهار گروه "دموکراسی کامل"، "دموکراسی ناقص"، "رژیم ترکیبی" و "رژیم استبدادی"، در گروه "رژیم استبدادی" طبقه‌بندی کرده است. این کشور در روند انتخاباتی و آزادی‌های مدنی، امتیاز ۰ و امتیازات پایین ۲.۵۰ و ۱.۶۷ را به ترتیب برای عملکرد دولت و مشارکت سیاسی کسب کرده است.

در همین حال، کره جنوبی سال گذشته از گروه "دموکراسی ناقص" که سال ۲۰۱۵ ذیل آن قرار گرفته بود، خارج شد و به گروه "دموکراسی کامل" راه یافت.

آژانس EIU اعلام کرد کره جنوبی در میان معدود کشورهایی بوده که در ردیابی و نظارت بر شهروندان و قرنطینه کردن آن‌ها در پاسخ به همه‌گیری کووید-۱۹، بسیار فراتر از بقیه جهان عمل کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین