کد خبر: ۶۹۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰

فشار خون طبیعی افراد در سنین مختلف چه عددی است؟

یک متخصص قلب و عروق گفت: در تمام سنین محدوه طبیعی فشار خون باید پایین تر از ۱۳۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد.
فشار خون طبیعی افراد در سنین مختلف چه عددی است؟
آفتاب‌‌نیوز :

سولماز علوی اظهار کرد: محدوده طبیعی فشار خون به طور کلی در افراد بالغ ۱۲۰ بر روی ۸۰ میلی‌متر جیوه و براساس مبنای پایش در منزل؛ به ویژه برای کسانی‌ که فشار خون بالا دارند، این مقدار۱۳۰ بر روی ۸۰ میلی‌متر جیوه است.

وی با اشاره به اینکه در تمام سنین فشار پایش در منزل باید از ۱۳۰ بر روی ۹۰ پایین تر باشد، عنوان کرد: در تمام سنین اگر عدد فشارسنج بیش‌از ۱۴۰ روی ۹۰ باشد، بیماری فشارخون محسوب می‌شود.

علوی با بیان این‌که عدد فشارسنج‌هایی که در منازل وجود دارد باید کمتر از ۱۳۰ بر روی ۸۰ باشد، تأکید کرد: در حال حاضر این فشارسنج‌ها که به صورت خودکار عمل می‌کنند بر فشارسنج های دستی ارجحیت داشته و وجود آن‌ها در مطب‌ها الزامی است.

این متخصص قلب و عروق با توصیه به بیمارانی که طپش قلب دارند، بیان کرد: این امر می‌تواند موضوعی بسیار جدی و خطرناک و یا ساده باشد و براساس شرح حال بیمار، مشخص می‌شود که آیا شخص مشکل دارد یا ندارد، اما معمولاً تپش قلب خیلی جدی نیست.

وی با بیان این‌که تشخیص فشار خون بالا به سادگی اندازه گرفتن فشار خون است، تصریح کرد: بیشتر مطب‌ها فشارخون را به‌عنوان بخشی از ویزیت معمول چک می‌کنند.

علوی افزود: در صورتی که فشار خون شما بالا باشد، ممکن است پزشک بخواهد برای چند روز یا چند هفته، چندین بار آن را اندازه گیری کنید، به ندرت اتفاق می‌اُفتد که پس از تنها یک خوانش تشخیص فشار خون مطرح ‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین