کد خبر: ۶۹۵۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
نگاهی به روزنامه های جهان

هر دوز آنتی بادی کرونا، ۲ هزار یورو!

«لوموند»، روزنامه فرانسوی در گزارشی با عنوان «امیدی دیگر» مدعی شده است که بازسازی پادتن انسان برای مقابله با ویروس کرونا با موفقیت انجام شد؛ البته که این دارویی گران است. قیمت هر دوز آنتی بادی، ۲ هزار یورو است.
هر دوز آنتی بادی کرونا، ۲ هزار یورو!
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

اخبار امروز (۲۸ بهمن ماه) به شرح زیر است:

_ «نیویورک تایمز» نوشته است: در آمریکا، مدیران تدارک دیده استیضاح ترامپ می‌گویند که تصمیم «سنا» را مبنی بر استیضاح نکردن پذیرفته‌اند. دیگر نیازی به فراخواندن شاهدان نیست.

_ «لوفیگارو»، نشریه فرانسوی گفته است: در میانمار تانک‌های حکومت نظامی راهی شهرها شدند و همچنان اینترنت در میانمار، قطع است. دولت نظامی می‌گوید تا یک سال دیگر قدرت را به منتخبان خواهد داد. دیپلمات‌ها هشدار دادند و جهان با هراس نگران سرنوشت معترضان به کودتا در میانمار است.

_ در فونیکس و چارلستون شمالی در آمریکا، در تیراندازی در یک مرکز خرید یک کشته و چهار مجروح به جا ماند.

_ «یو اس ای تودی» در مطلبی با عنوان «جدایی در حزب» نوشته است: سخنرانی تند ۲ سناتور جمهوری‌خواه و هم‌حزب ترامپ در کنگره آمریکا علیه دونالد ترامپ به سبب استیضاح او، زمزمه دو پاره شدن حزب را در انتخابات ۲۰۲۴ رئیس جمهوری آمریکا، سر می‌دهد.

_ «ال پائیس»، روزنامه اسپانیایی گفته است: در انتخابات کاتالونیای اسپانیا، سوسیالیست‌ها پیروز شدند، اما همچنان اکثریت با احزاب جدایی‌طلب است. خطری در راه دولت اسپانیا که خواستار یکپارچگی کشور است.

_ «ال موندو»، روزنامه دیگر اسپانیایی خاطرنشان کرده است: در انتخابات کوزوو، ائتلاف ضد فساد سبب پیروزی آلبین کورتی شد. این امیدی برای احزاب کوچک خواهد بود.

_ کمیسیون تحقیق «یو اس ای تودی» گفته است: نانسی پلوسی پس از تبرئه ترامپ در استیضاح، اکنون در تدارک تشکیل کمیسیونی برای تحقیق درباره یورش علیه کاخ کنگره، همچون کمیسیون حمله به برج‌های دو قلو است. او پس از استیضاح خواستار تشکیل یک کمیسیون تحقیق مستقل در خارج از کنگره در این زمینه است.

_ «یو اس ای تودی» در مطلب دیگری نوشته است: بیشتر آمریکایی‌ها پس از تبرئه در استیضاح از ورود دوباره ترامپ به دنیای سیاست می ترسند و خواستارند تا امکان راه‌یابی او به کاخ سفید در آینده ناممکن شود. نظرسنجی دانشگاه «کوئینی پیاک» این را نشان می‌دهد. با این همه ۸۷ درصد جمهوریخواهان خواهان بازگشت او در انتخابات ۲۰۲۴ هستند.

* از حاشیه خبرها:

«لوموند»، روزنامه فرانسوی در گزارشی با عنوان «امیدی دیگر» نوشته است: بازسازی پادتن انسان برای مقابله با ویروس کرونا با موفقیت انجام شد. این امیدی تازه برای مداوای بیماران کرونایی است. آژانس پزشکی اروپا که با بازسازی پادتن بدن انسان به مداوای بیماران کرونایی پرداخته، سفارش دریافت این پادتن‌های مصنوعی را داشته است. البته که این دارویی گران است. آلمان ۲۰۰ هزار دوز سفارش داده است. چنین شیوه‌ای برای مداوای سرطان هم به کار می‌رود. هر دوز آنتی بادی، ۲ هزار یورو است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین