کد خبر: ۶۹۵۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

فواید شگفت‌انگیز کره بادام زمینی

کره بادام زمینی خواص و فواید شگفت انگیزی دارد و مصرف آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است و به درمان بیماریها کمک شایانی می کند.
فواید شگفت‌انگیز کره بادام زمینی
آفتاب‌‌نیوز :

کره بادام زمینی یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در میان بزرگسالان و کودکان است، هر چند خوش مزه است، اما بسیاری از مردم نگران مصرف بیش از حد کره بادام زمینی هستند. بادام زمینی‌ها و کره بادام زمینی حاوی مواد مغذی هستند که باعث افزایش سلامت قلب و بهبود سطح قند خون می‌شوند.

متخصصان تغذیه، از جمله فواید کره بادام زمینی را کاهش احتمال ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی، سرطان، بیماری‌های تخریب کننده اعصاب و کنترل آلزایمر می‌دانند و می‌گویند: کره بادام زمینی منجر به کاهش فشار خون شده و احتمال ابتلا به عفونت‌های ویروسی و قارچی را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته آنان، ترکیبات سودمند موجود در کره بادام زمینی شامل: پروتئین، کربوهیدرات، اسید‌های چرب اشباع نشده، ویتامین‌ای، ویتامین ث و ویتامین آ، ویتامین ب ۳، ویتامین ب ۵ و ویتامین ب ۶ و سدیم، منیزیم، کلسیم، منگنز، فسفر، آهن، زینک، سلنیوم، ریبوفلاوین و تیامین است.

متخصصان تغذیه می‌گویند: افرادی که به صورت منظم از کره بادام زمینی و دیگر محصولات بادام زمینی استفاده می‌کنند، میزان بیشتری پروتئین، چربی‌های غیر اشباع (چربی‌های مفید)، فیبر، ویتامین آ و ای، فلوت، کلسیم، منیزیم، زینک، آهن، پتاسیم و دیگر مواد مغذی را دریافت می‌کنند.

بادام زمینی حتی ذره‌ای چربی اشباع شده (چربی مضر) ندارد و حتی می‌تواند روند کاهش وزن را تسهیل کند. فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی

کارشناسان مواد غذایی معتقدند: کره بادام زمینی منبع غنی پروتئین محسوب می‌شود وحدود ۱۰۰ گرم از کره بادام زمینی حاوی ۲۵ تا ۳۰ گرم پروتئین است.

همچنین سطح کلسترول خون و احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد و منبع غنی از انواع ویتامین‌ها محسوب می‌شود و حاوی آنتی اکسیدان است که یکی از آنتی اکسیدان‌های موجود در کره بادام زمینی رزوراترول می‌باشد که این آنتی اکسیدان قادر به کنترل برخی از انواع خاص سرطان، بیماری‌های قلبی، آلزایمر، بیماری‌های ویروسی و قارچی و بیماری‌های تخریب کننده اعصاب است.

متخصصان می‌گویند:کره بادام زمینی همچنین حاوی نوعی فیتوسترول بوده که قادر به مبارزه با سرطان به خصوص سرطان روده، پروستات و سرطان پستان است.

مطالعات نشان میدهد، کره بادام زمینی می‌تواند یک میان وعده غذایی بسیار مفید باشد که حتی در وعده‌های غذایی اصلی هم قابلیت استفاده دارد، اما به شرطی که به شکل صحیح و به میزان مناسب مصرف شود. فواید شگفت انگیز کره بادام زمینی.

اما یکی از بزرگترین خطرات احتمالی مرتبط با مصرف کره بادام زمینی و بادم زمینی، داشتن حساسیت به آن است. از جمله علایم حساسیت شامل حالت تهوع، اسهال، درد شکمی، آسم و آنافلاکسی است که در صورتی که درمان نشود می‌تواند کشنده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین