کد خبر: ۶۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴

پاتوق خرده‌فروشان مواد مخدر در اصفهان متلاشی شد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان از متلاشی شدن ۲۰ پاتوق خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر و اسکان موقت معتادان در استان در هفته جاری خبر داد.
پاتوق خرده‌فروشان مواد مخدر در اصفهان متلاشی شد
آفتاب‌‌نیوز :

محسن یارمحمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح جامع با عنوان مقابله با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر ، بیش از ۵۰ خرده‌فروش و ۱۰۰ معتاد دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح که مرحله اول آن در هفته جاری اجرا شد، ارتقای امنیت اجتماعی و بالا بردن ضریب امنیت روانی شهروندان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان یادآور شد: شناسایی پاتوق افراد ولگرد، معتادان متجاهر، خرده‌فروش و نگهدارنده مواد مخدر از قبل انجام شده بود و در این طرح ضربتی، دستگیری این افراد و تخریب این اماکن در دستور کار قرار گرفت.

به گفته وی این طرح با اقدامات و اشراف اطلاعاتی نیروی انتظامی با قوت و شدت ادامه خواهد داشت و خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر تحویل دستگاه قضایی می‌شوند.

یارمحمدیان پیشگیری از وقوع جرم را یکی از برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برشمرد و افزود: اجرای طرح‌های ضربتی تا حدودی معضلات جامعه را کاهش می‌دهد ولی برای ریشه‌کنی اساسی آن باید برنامه‌ریزی‌های اصولی با کمک دستگاه‌های و نهادهای فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان یادآور شد: در ماه‌های خرداد، مرداد و شهریور سالجاری با توجه به محدودیت‌های کرونایی در سه نوبت طرح شناسایی و جمع‌آوری معتادان در استان به اجرا در آمد و در پی آن ۵۲۰ معتاد متجاهر در محله‌ها، خیابان‌ها و پارک‌های این استان دستگیرشدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۶۰ نفر برای نگهداری در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شدند که ۱۵۰ تن از این معتادان پس از گذراندن یک دوره ۱۵ روزه قرنطینه به مرکز ماده ۱۶ سپاه که چندی پیش در مبارکه افتتاح شد و ۲۱۰ نفر نیز به مرکز بهزیستی در منطقه قلعه شور اصفهان منتقل شدند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان ادامه داد: ۸۰ نفر از این تعداد هم بنا به تشخیص دستگاه قضایی به لحاظ داشتن شرایط حمایت از سوی خانواده به کمپ‌های تبصره ۲ ماده ۱۶ برای ترک، درمان و بازتوانی منتقل شدند.

مرکز ماده ۱۶ مراکزی است که معتادان متجاهر پس از دستگیری، حداقل بین سه تا ۶ ماه در آنجا نگهداری و بازپروری می شوند و در این مدت ضمن ترک اعتیاد، با حرفه آموزی برای بازگشت به جامعه آماده شوند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر نزدیک به ۴۰۰ مرکز در زمینه پیشگیری، درمان و کاهش آسیب معتادان به مواد مخدر در استان اصفهان فعالیت دارند.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد و بر اساس آخرین آمار، جمعیت معتادان این استان دست‌کم ۱۲۰ هزار نفر است که ۱۰ درصد از آنها را بانوان تشکیل می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین