کد خبر: ۶۹۶۰۰۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

نظرسنجی: ترامپ گزینه اکثر جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴

نتایج نظرسنجی جدید نشان داده که اگر رقابت های اولیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ همین امروز برگزار می شد، دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا می تواند بعنوان نامزد محبوب اکثر جمهوریخواهان پیروز شود.
نظرسنجی: ترامپ گزینه اکثر جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه گاردین نوشت: این پیام نظرسنجی تارنمای پولتیکو و شرکت مورنینگ کانسالت است که سه شنبه، سه روز بعد از تبرئه ترامپ در دومین محاکمه استیضاح به اتهام تحریک به شورش در حمله به کنگره منتشر شد.

این نتایج نشان داد: ۵۹ درصد از رای دهندگان جمهوریخواهان می گویند ترامپ باید نقش مهمی را در این حزب ایفا کند که نسبت به نظرسنجی مشابهی در این زمینه که پس از حمله به کنگره انجام شد، ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

پس از حمله به کنگره در ششم ژانویه (۱۷ دی) ده ها هزار نفر از اعضای جمهوریخواه این حزب را ترک کردند و اکثر آمریکایی ها به دیگر شرکت های نظرسنج گفته اند که آنها خواستار اخراج ترامپ از فعالیت های سیاسی هستند.

هر چند ترامپ تا انتخابات ۲۰۲۴ میلادی، ۷۸ ساله خواهد شد می تواند در صورتی که خودش بخواهد درانتخابات شرکت کند به ویژه این که با تبرئه در سنا از ممنوعیت شرکت دوباره درانتخابات مصون ماند.

مایک پنس معاون ترامپ که در حمله به کنگره جانش تهدید شد و ریاست مشترک جلسه تایید نتایج کالج انتخاباتی در خصوص شکست ترامپ در قبال جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا را برعهده داشت در نظرسنجی پولتیکو- مورنینک کانسالت با کسب ۱۲ درصد در جایگاه دوم از نظر پذیرش از سوی جمهوریخواهان قرار گرفت. دونالد ترامپ جونیور (پسرترامپ) و نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که تلاش کرد به دنبال حمله به کنگره فاصله خود را از ترامپ حفظ کند به طور مشترک ۶ درصد آرای پرسش شوندگان جمهوریخواه را جلب کردند.

هیلی بلافاصله بعد از حمله به کنگره در مصاحبه با پولتیکو گفت ما باید بپذیریم که او (ترامپ) ما را به زمین زد و در مسیری حرکت کرد که نباید حرکت می کرد و ما نباید دنباله رو او می شدیم و به حرف های او گوش می دادیم. ما دیگر نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق دوباره رخ دهد.

میت رامنی نامزد جمهوریخواه درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ و سناتور کنونی که دو بار رای به محکومیت ترامپ داد در نظرسنجی جدید ۴ درصد آرا را کسب کرد. تد کروز سناتور حامی ترامپ در تغییر نتایج انتخابات ۳ درصد و جاش هاولی از ایالت میسوری و از جمهوریخواهان اصلی مخالف نتایج انتخابات کمتر از این مقدار رای آورد.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۱۵-۱۴ فوریه (۲۷-۲۶ بهمن) برگزار شد و حمایت جمهوریخواهان در حالی مطرح شده که برخی از جمهوریخواهان از جمله میچ مک کنل رهبر اقلیت جمهوریخواهان در سنا به وضوح گفته که مخالف نامزدی دوباره ترامپ است و در این صورت شانس جمهوریخواهان برای شکست دموکرات ها کاهش خواهد یافت.

نظرسنجی پولتیکو و مورنینک کانسالت به دنبال نتایج نظرسنجی دیگری که نشان می دهد جمهوریخواهان خواستار نقش پررنگ تر ترامپ در این حزب هستند منتشر شده است.

نظرسنجی دانشگاه «کوئین پییاک نشان داد که پس از پایان یافتن محکمه ترامپ ۷۵ درصد از اعضای حزب جمهوریخواه یعنی دو سوم از جمهوریخواهان خواستار ایفای نقش پررنگ ترامپ دراین حزب شده اند؛ این درحالی است که تنها ۲۱ درصد ازجمهوریخواهان با این موضوع مخالف هستند.

بخش دیگری از نظرسنجی این دانشگاه آمریکایی واقع در ایالت «کنتیکت» حاکی از آن است که در کل، ۶۰ درصد از آمریکایی ها مخالف ایفای نقش مهم ترامپ در حزب جمهوریخواه هستند که در از این میان دموکرات ها با ۹۶ درصد در راس این مخالفت قرار دارند.ش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین