کد خبر: ۶۹۶۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰

قهرمانی کیانوش رستمی در لیگ برتر وزنه برداری

ملی پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در فینال رقابت های لیگ برتر وزنه برداری با مهار مجموع ۳۷۰ کیلوگرم توانست به عنوان قهرمانی این دسته از رقابت ها برسد.
قهرمانی کیانوش رستمی در لیگ برتر وزنه برداری
آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش رستمی که مدال طلا وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد و اکنون یکی از مدعیان دسته ۹۶ کیلوگرم در ایران و جهان به شمار می رود عصر امروز در فینال رقابت های لیگ برتر وزنه برداری با مهار ۳۷۰ کیلوگرم در مجموع به عنوان قهرمانی این وزن رسید.

رستمی زیر نظر بهداد سلیمی برای تیم گهر زمین سیرجان وزنه می زند. او در این رقابت ها که در شهر اهواز برگزار می شود در حرکت یک ضرب ۱۶۷ کیلوگرم و در دوضرب نیز موفق به مهار ۲۰۳ کیلوگرم گرم شد و در جایگاه نخست این وزن قرار گرفت.

در این دسته رضا دهدار از باشگاه حفاری اهواز با مهار ۱۶۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۰۲ کیلوگرم در دوضرب به عنوان نایب قهرمانی رسید و سپهر مردانی از تیم مناطق نفت خیر جنوب شوم شد.

کیانوش رستمی در حالی عنوان قهرمانی این دسته را از آن خود کرد که باید برای رسیدن به توکیو با رقیب سرسختی به نام سهراب مرادی دارنده مدال طلا وزنه برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو رقابت کند. البته شرایط این ۲ وزنه بردار برای رسیدن به توکیو مناسب نیست و با لغو مسابقات گزینشی کلمبیا خطر حذف زودهنگام از توکیو آنان را تهدید می کند.

سهراب مرادی هم اکنون دوران مصدومیت را پشت سر گذاشته و به دنبال حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی آسیا است. این مسابقات فروردین در ازبکستان برگزار می شود.

البته این ۲ قهرمان ایرانی باید رقابت سختی با تیان تائو چینی داشته باشند. هر چند که برخی از مصدومیت تیان تائو سخن به میان می آورند اما کارشناسان باور دارند که وزنه بردار چینی از شگرد فریب استفاده می کند. او در زمان وزنه زدن نیز این شگرد استفاده خواهد کرد و با اوت کردن حرکت اول به دنبال فریب رقیب است.

کیانوش رستمی بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو به دسته ۹۶ کیلوگرم اما اما عملکرد وی با اوت کردن های مستمر مواجه بوده و بسیاری از کارشناسان این تصمیم وی را خودسرانه تلقی می کنند.

رستمی با کسب مدال طلا المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره المپیک لندن یکی از پرافتخارترین المپین های ایرانی است و اگر موفق به کسب طلا توکیو شود از هادی ساعی عبور خواهد کرد. ساعی ۲طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین