کد خبر: ۶۹۶۳۹۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

رئیسی: زندان‌ها از شهرها خارج شوند/تمجید از اقدام یک سرباز

رئیس دستگاه قضا در بازدید از زندان مرکزی یاسوج بر خارج شدن زندان‌ها از کالبد شهری تأکید کرد.
رئیسی: زندان‌ها از شهرها خارج شوند/تمجید از اقدام یک سرباز
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در بازدید از زندان مرکزی یاسوج در جمع خبرنگاران با اشاره به اشتغال‌زایی و حرفه‌آموزی ۶۰ درصدی در زندان یاسوج این آمار را بسیار خوب توصیف کرد و اظهار کرد: زندان باید جایی اصلاح مجرمین باشد که مانند دادرسی یک وظیفه مهم است که همه باید به این امر کمک کنند تا نرخ جرم پایین بیاید و تکرار جرم نداشته باشیم و سرکار به زندان‌ها نیفتد.

رئیس قوه قضاییه با تمجید از عملکرد یک سرباز که حقوق خود را برای آزادی یک زندانی هدیه کرده بود گفت: این یک احساس خوب است و همه ما از این اقدامات انجام دهیم علاوه بر خداخواهی دیگر خواهی را در دستور کار قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تا آنجا که ممکن است نباید مجازات حبس داشته باشیم خاطرنشان کرد: جایگزینی مجازات حبس وظیفه قانونی و شرعی است وقتی چاره‌ای نداشته باشیم باید به حبس روی بیاوریم.

وی با اشاره به سخن رهبری که فرمودند زندان باید آموزشگاه نیکی‌‌ها باشد افزود: درخواست من این است که با همه توان به اصلاح مجرمین روی بیاوریم.

رئیسی در پاسخ به سوالی مبنی بر لزوم جابه‌جایی زندان یاسوج که بر سر راه فرودگاه قرار گرفته خاطرنشان کرد: نه فقط در یاسوج بلکه در همه نقاط کشور به دنبال جابه‌جایی زندان‌ها از کالبد شهرها به مکان‌های دیگر هستیم تا نقاط فعلی محلی برای ارائه خدمات اجتماعی باشد.

وی از استاندار و سایر مسؤولان خواست تا نسبت به رفع این مشکل و جابه‌جایی زندان یاسوج همکاری لازم را انجام دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
خوب سید جان شما خودت باید دستورش رو بدی. چند سال است بحث انتقال زندان وکیل آباد مشهد مطرح است. از سال گذشته نه تنها زندان از جاش تکون نخورده که خیابانهای اطراف رو هم بستن و ماشین مردم رو راه نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
کلی هم هزینه بیت المال صرف ساخت و انتقال زندانها خواهد شد و زندانیهای بدبخت و خانواده های اونها باید بیشتر هزینه کنند تا به خارج از شهر بروند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
بسیار جالب و پسندیده.
اما با کدام پول ؟ اگر از دزدان داخلی و خارجی سه هزار میلیاردی پس گرفته شود از آنها برای عمرانی چکار هایی میشه انجام داد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
نظر خوبیست که نه تنها زندانها بلکه پادگانها و تشکیلات مشابه هم از شهرها خارج شوند .ولی در این فضاهای تخلیه شده برج سازی صورت نگیرد .ساخت مدارس مجهز, ایجاد امکانات تفریحات سالم ورزشی و فضای سبز را میتوان جایگزین این مکانهای منتقل شده به خارج از شهر نمود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین