کد خبر: ۶۹۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵

رئیسی:از مدیران خطرپذیر حمایت می‌کنیم

رئیس قوه قضائیه شامگاه شنبه در سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد در شورای اداری این استان گفت: حفظ انسجام و وحدت ملی نعمتی بزرگ است که بارها مقام معظم رهبری به همه ما تاکید فرمودند و از ضرورت‌های کشور است.
رئیسی:از مدیران خطرپذیر حمایت می‌کنیم
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله رئیسی اظهارکرد: رهبری هم در سطح عالی کشور و هم در سطح میانی در کشور بر این امر تاکید داشته‌اند و توسعه یافتگی نیز در گرو وحدت و انسجام است.

وی افزود: به دنبال افزایش تولید به واسطه راه‌اندازی واحدهای راکد باشیم. در راستا احیای کارخانه‌های راکد و نیمه فعال، در نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه و در جلسه اقتصاد مقاومتی، این کارخانه‌ها مطرح شوند و گره‌ها بررسی شده و بخشی که مشکل قضائی دارد با همت دستگاه قضا حل شود و یا در استان‌ها در دادگستری‌ها یا در دیوان دنبال شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه اگر کارخانه‌ای راکد باشد جوانان سوال دارند که چرا کارخانه بسته شده و باید ببینیم اشکال در کجاست و اشکالات را رفع کنیم، تصریح کرد: مسئله بیکاری، باید در این استان مرتفع شده و جوانان در این استان بیایند و مشغول به کار شوند.

وی همچنین بر فعال کردن داوری‌ها تاکید کرد و ادامه داد: اگر دو سازمان دولتی با هم مشکلی دارند، باید در خود دولت حل شود و دعاوی بین دو سازمان و دو مجموعه اداری حتماً می‌تواند در دولت حل شود و به دادگستری کشیده نشود.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به وجود جنگل‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مساله درخت‌های
خدادادی، بلوط و این فضای جنگلی و فضای بسیار دلنشین در این استان چهار فصل که فضای مناسب گردشگری و منابع طبیعی و ثروت‌های بزرگی دارد، نباید دچار آسیب شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: اگر در جایی مشکلی با کشاورزان و زارعین وجود دارد باید مسئله حل و به نحوی رفع اختلاف شود که با حفظ منابع طبیعی، کشاورزان بتوانند از این زمین بهره برداری کنند.

وی گفت: یک ساز و کار در خود منابع طبیعی و در قانون تعریف شده که چگونه اراضی هم به عنوان منابع طبیعی بماند و هم مورد استفاده زارعین قرار گیرد. این کاملاً در قانون مشخص شده و اجرای این قانون می‌تواند هم منابع طبیعی را از هدر رفتن جلوگیری کند و هم زارعین از منابع بهره برداری کنند.

رئیس قوه قضائیه مساله جنگل‌ها و منابع طبیعی را برای استانی مثل کهگیلویه و بویراحمد با اهمیت عنوان و تصریح کرد: باید ساز و کاری تدوین شود که در عین اینکه جنگل‌ها حفظ شوند، اختلاف بین زارعین و منابع طبیعی نیز حل شود.

وی با بیان اینکه در قضیه حمایت از مدیران نیز، مدیران شجاع، کارآمد و کسانی که نمی‌گذارند دغدغه برای زندگی مردم ایجاد شود، مورد حمایت همه هستند، تاکید کرد: وظیفه داریم از این مدیران حمایت کنیم و حمایت خواهیم کرد و چون مدیر شجاع و کارآمدی که در میدان آماده است خطرپذیری کند و حتی خودش را به مخاطره انداخته تا کار تعطیل نشود و مردم گرفتار نشوند، این مدیریت حتماً مورد حمایت است و ما تقدیر می‌کنیم و این مدیریت جهادی و این مدیریت کارآمد اینگونه می‌تواند اثر بخش باشد.

رئیس قوه قضائیه در پایان ضمن تقدیر از زحمات استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خدمات رسانی به مردم زلزله زده شهرستان‌ دنا و شهر سی‌سخت، بیان کرد: از استاندار که به زلزله زدگان خدمت می‌کنند تشکر می‌کنم و مردم هم از ایشان راضی بوده و از حضور او در لحظات ابتدایی وقوع زلزله در میان زلزله زدگان راضی هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین