کد خبر: ۶۹۶۶۷۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸

«مسی» قبل از ترک بارسا همه چیز را می‌شکند از رکورد تا دل کاتالان‌ها

«لیونل مسی» با حضور در دیدار امروز(یکشنبه) تیمش برابر کادیز در لالیگای اسپانیا، رکورد بیشترین بازی را با پیراهن آبی اناری‌ها در لالیگا شکست تا در آستانه ترک تیم محبوبش یک رکورد دیگر به نام خود ثبت کرده باشد.
«مسی» قبل از ترک بارسا همه چیز را می‌شکند از رکورد تا دل کاتالان‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مسی ۳۳ ساله آخر هفته گذشته و در جریان پیروزی پنج بر یک تیمش برابر آلاوز در نیوکمپ، به رکورد ۵۰۵ بازی با پیراهن بارسا که پیش از این در اختیار «ژاوی هرناندز» بود، دست یافت و حالا با این بازی، با ۵۰۶ حضور در پیراهن کاتالان‌ها از رکورد ژاوی عبور کرد.

مرد آرژانتینی همچنین در نزدیکی رکورد ژاوی برای بیشترین بازی با پیراهن بارسا در تمامی رقابت‌ها قرار دارد؛ هافبک اسبق و اسپانیایی بارسا که در حال حاضر هدایت باشگاه السد قطر را برعهده دارد، پیش از ترک نیوکمپ در سال ۲۰۱۵، در مجموع ۷۶۷ بار پیراهن این تیم را برتن کرد.

مسی در دیدار بارسا برابر کادیز هفتصد و شصت و یکمین بازی خود را با لباس این تیم در مجموع رقابت‌ها انجام داد.

با این وجود، مسی همچنان برای شکستن رکورد بیشترین حضور در لالیگا فاصله زیادی دارد؛ «آندونی زوبی زارتا» پیش از بازنشستگی در سال ۱۹۹۸، با ۶۲۲ حضور در لالیگا با پیراهن تیم‌های اتلتیک بیلبائو، باسلونا و والنسیا رکورددار این عنوان است.

مسی در این رده بندی در رتبه نهم جای دارد و دو بازیکن فعال همچنان بالاتر از وی قرار دارند؛ «خواکین سانچز» از رئال بتیس با ۵۶۷ و «سرخیو راموس» کاپیتان رئال با ۵۰۷ حضور، بالاتر از مسی هستند.

با این حال، کاپیتان آبی اناری‌ها با ۴۵۹ گل زده در لالیگا، عنوان برترین گلزن این لیگ را با اختلاف فاحش نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب کننده یعنی «کریستیانو رونالدو» (۳۱۱) گل، در اختیار دارند.

این فصل احتمالا آخرین حضور مسی در لالیگ خواهد بود؛ او که قصد داشت تابستان سال گذشته نیوکمپ را ترک کند، در نهایت تصمیم به ادامه حضور در بارسا گرفت اما ژوئن ۲۰۲۱ به نظر پایان دوران حضور وی در بارسا است و دو باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و منچستر سیتی محتمل‌ترین گزینه‌ها برای جذب مرد آرژانتینی محسوب می‌شوند؛ مسی از اول ژانویه پس از ورود به ۶ ماه پایانی قراردادش با بارسا، آزاد است تا با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین