کد خبر: ۶۹۶۷۷۵
تعداد نظرات: ۴۸ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
اجرای پروتکل الحاقی از ۵ اسفند ماه ۹۹، کاملا متوقف خواهد شد

جنجال بر سر توافق ایران و آژانس|اصولگرایان: مشکوک است و باید پاره شود!

ایران به اندازه سه ماه فیلم‌‍های دوربین‌ها را نزد خود نگه می‌دارد، بدون هرگونه دسترسی آژانس. بعد از آن دیگر فیلمی هم ذخیره نمی‌شود.
جنجال بر سر توافق ایران و آژانس|اصولگرایان: مشکوک است و باید پاره شود!
آفتاب‌‌نیوز :

پس از دیدار دیروز رافائل گروسی با مقامات ایرانی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای مشترک از توافقی جدید خبر داده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتایج رایزنی با مقامات ایران را فشرده، خوب و منطقی ارزیابی کرد و گفت که دو طرف درباره تداوم فعالیت‌های ضروری بازرسان آژانس در ایران به یک تفاهم دوجانبه، فنی و موقت دست یافتند.

رافائل گروسی روز یکشنبه این مطلب را در بازگشت از ایران به خبرنگاران در وین گفت و افزود که بر اساس این تفاهم فعالیت‌های ضروری نظارت و راستی آزمایی آژانس تا سه ماه ادامه پیدا می کند.(جزئیات بیشتر)

در واکنش به این توافق، امروز محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت: اجرای پروتکل الحاقی از روز ۵ اسفند به طور کامل متوقف خواهد شد و هر نوع دسترسی فراتر از پادمان مطلقاً ممنوع و غیرقانونی است.

قالیباف افزود: هر نوع همکاری فرا پادمانی با آژانس در آینده نیز طبق ماده ۷ مستلزم تصمیم‌گیری مجلس است. ماده ۹ قانون، اجرای دقیق آن را تضمین خواهد کرد.

توقف کامل اجرای پروتکل الحاقی از فردا

مشاور رییس مجلس در امور راهبردی نیز در توئیتی نوشت: از فردا اجرای پروتکل الحاقی طبق قانون مجلس تمام و‌ کمال در ایران متوقف می‌شود. یعنی آژانس به هیچ تاسیسات یا اطلاعات پروتکلی دسترسی نخواهد داشت.

محمدی افزود: ایران به اندازه سه ماه فیلم‌‍های دوربین‌ها را نزد خود نگه می‌دارد، بدون هرگونه دسترسی آژانس. بعد از آن دیگر فیلمی هم ذخیره نمی‌شود.

توقف بررسی بودجه بخاطر توافق ایران و آژانس

در همین حال، مالک شریعتی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از توقف رسیدگی به لایحه بودجه 1400 در مجلس خبر داد.

شریعتی تاکید کرده است:‌ مجلس به دلیل تفاهم مشکوک دیروز دولت با آژانس و احتمال قوی نقض قانون اقدام راهبردی، از دستور رسمی خود خارج شد. تا یکساعت دیگر دولتی‌ها به مجلس آمده، گزارش می دهند.(جزئیات بیشتر)

استنکاف دولت از اجرای قانون مجلس به قوه قضائیه می‌رود

همچنین نمایندگان مجلس با ۲۲۱ رای موافق، ۶ مخالف و ۷ ممتنع با استنکاف دولت از اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران برای ارسال به قوه قضاییه موافقت کردند.

توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی چه بود؟

سازمان انرژی اتمی ایران (سازمان) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس) روح همکاری و اعتماد متقابل تقویت شده که به بیانیه مشترک ۵ شهریور ۱۳۹۹ در تهران منجر شد و اهمیت تداوم آن همکاری و اعتماد را مورد یادآوری و تایید مجدد قرار دادند.

سازمان، آژانس را مطلع نمود که به منظور پایبندی به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی (قانون) تحت عنوان "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران" (قانون)، ایران اجرای اقدامات داوطلبانه، آنگونه که در برجام آمده‌اند، را از ۵ اسفند ۱۳۹۹ متوقف خواهد کرد.

با در نظر گرفتن موارد فوق و به منظور تداوم فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت آژانس، سازمان و آژانس نسبت به موارد زیر توافق کردند:

1. ایران به اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت‌نامه جامع پادمان خود با آژانس، همانند قبل، ادامه خواهد داد.

2. یک تفاهم فنی دوجانبه موقت، سازگار با قانون، که به موجب آن آژانس به فعالیت‌های ضروری راستی آزمایی و نظارت خود (طبق فهرست فنی پیوست) برای مدت تا سه ماه ادامه خواهد داد.

3. مرور منظم این تفاهم فنی با هدف اطمینان از حصول به اهداف آن.

زاهدی: بیانیه مشترک ایران و آژانس علیه قانون مصوب مجلس است

نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز بیانیه مشترک ایران و آژانس را علیه قانون مصوب مجلس دانست.

محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بیانیه مشترک ایران و آژانس گفت: در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی آمده که دوماه بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون نظارت‌های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه سند پروتکل الحاقی باید متوقف شود اما در بیانیه مشترک اتفاقی که افتاده این است که هر سه بند بیانیه علیه قانون مصوب ماست.

وی اضافه کرد: طبق بند یک این بیانیه ایران اجرای کامل و بدون محدودیت موافقت‌نامه جامع پادمان خود با آژانس را همانند قبل ادامه می‌دهد این در حالی است که دوماه بعد از لازم‌الاجرا شدن قانون باید متوقف می‌شد. متاسفانه قانون اجرا نمی‌شود آن هم علی‌رغم تاکید رهبری که فرموده بودند آنها باید نسبت به رفع تحریم اقدام کنند و تحریمی هم رفع نشده است.

انتقاد ذوالنور از توافق‌نامه بین دولت با آژانس

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است: توافق‌نامه‌ای که بین دولت با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منعقد شده خلاف قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها بوده و هرچه سریع‌تر باید لغو شود.

مجتبی ذوالنور در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی موافقت‌نامه آژانس انرژی اتمی با سازمان انرژی هسته‌ای بیان کرد: هفت سال است که همه مسائل کشور به برجام گره خورده و اقتصاد کشور شرطی شده است. برجام را منعقد کردند بدون آنکه هیچ تضمینی از دشمن گرفته شود یا دشمن را می‌شناختند و یا شناختی از آن نداشتند. اگر دشمن را نمی‌شناختند رهبری بارها تاکید کردند که دشمن ما زیاده‌خواه، متعدی و متجاوز است، اما خلاف همه اینها قراردادی با دشمن منعقد شد که هیچ تضمینی نداشت.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قراردادی که بین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای با سازمان انرژی اتمی ایران منعقد شده است به دور از چشم مردم نظارت‌های آژانس را قانونی کردند. در حالی که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را زیرپا گذاشتند. اگر قرار است مجلس شورای اسلامی قانون تصویب کند ولی اجرایی نشود، این هزینه‌ها که از جیب مردم خرج می‌کنیم نامشروع است. مجلس باید بر روی اجرای قانون مصوب خود بایستد.  اکنون بیانیه‌ای براساس ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در حال آماده شدن است و براساس قانون آقای رییس جمهور و هر کس دیگری در نقض قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نقش داشته باشد سریعا به قوه قضاییه معرفی شده و خارج از تشریفات اداری باید براساس قانون با او برخورد شود.

ذوالنور در ادامه با اشاره به ضرورت ایستادگی مجلس شورای اسلامی بر پای قانونی که مصوب کرده است، بیان کرد: این‌که قرار است عده‌ای از مسئولان دولتی بیایند و حالا به ما توضیح دهند در شأن مجلس نیست. این‌که جایگاه مجلس شورای اسلامی را زیرپا بگذارند و بعد بخواهند با یک حلب شیره بر سر نمایندگان کلاه بگذارند قابل قبول نیست. تا زمانی که موافقت‌نامه امضاء شده پاره نشود و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی اجرایی نشده هیچ مقام دولتی اجازه ورود به مجلس را ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اضافه کرد: رهبری تاکید داشتند تا آمریکا و اروپا وظایف برجامی خود را اجرا نکنند هیچ شرطی و مذاکره‌ای پذیرفته نیست. اکنون ما دو حجت شرعی و قانونی داریم و این موافقت‌نامه باید کنار گذاشته شود.(جزئیات بیشتر)

خطیب‌زاده: تفاهم با آژانس در چارچوب مصوبه مجلس است

در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تفاهم شب گذشته سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس گفت: آنچه انجام شده تماما در چارچوب مصوبه مجلس است. اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و برخی نظارت‌های ضروری در سه ماه آینده در چارچوب توافقات پادمانی حفظ می‌شود.

 «سعید خطیب‌زاده» صبح امروز در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه درباره جزییات سفر گروسی به تهران و ادامه بازرسی‌ها براساس توافق سه ماهه تصریح کرد: مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی انجام شد و دستاورد دیپلماتیک و قابل توجه فنی به دست آمد. آقای صالحی و همکارانشان زحمات زیادی انجام دادند تا در چارچوب قانون مجلس انجام شد. همانطور که در بیانیه مشترک و آژانس آمده است، این توافق بر وفق قانون مجلس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: برخی توافقات برای راستی‌آزمایی‌ها براساس پادمان انجام شد مانند اینکه دوربین‌ها روشن بماند ولی فیلمی در اختیار آژانس قرار نگیرد. بنابراین نه تنها اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف شد، توافقات جدید هم براساس قانون مجلس است که امروز و فردا سازمان انرژی اتمی ابعاد فنی آن را بیان می‌کند. آقای غریب‌آبادی هم در ایران و مذاکرات بودند و پاسخگوی ابعاد فنی این مسئله هستند.

وی درباره توافقات دیروز ایران و آژانس و ادعای مغایرت آن با قانون مجلس هم گفت: فرصتی به آمریکا ندادیم. آنچه انجام شده تماما در چارچوب مصوبه مجلس است. اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی متوقف می‌شود و برخی نظارت‌های ضروری در سه ماهه آینده در چارچوب توافقات پادمانی حفظ می‌شود. شاید مهمترین مسئله فنی، دوربین‌ها باشد که هیچ فیلمی در اختیار آژانس قرار نمی‌گیرد، ‌کنیم.(جزئیات بیشتر)

واعظی: قانون مجلس درباره پروتکل الحاقی از پنجم اسفند اجرا می‌شود

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز گفت: به آژانس اعلام کردیم که در ایران، دولت و همه مسئولان متفق القول هستند که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باید اجرا شود. وقتی مجلس، قانون را تصویب می‌کند آن قانون لازم‌الاجراست. هیچ بهانه‌ای را برای طرف‌های مقابل برجام نگذاشتیم که از ما بخواهند قانون را اجرا نکنیم و قانون باید در پنجم اسفند اجرا شود.

واعظی افزود: به عنوان عضو آژانس همکاری‌هایی برای نظارت داشتیم که اعلام شد به آن‌ها پایبند هستیم، زیرا فعالیت‌های هسته‌ای ما صلح‌آمیز است این موضع رسمی کشور است که به هیچ وجه به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و نظارت‌هایی که در چارچوب پادمان باشد می‌پذیریم. کل تحریم‌هایی که در ارتباط با برجام بوده و ۱۶۰۰ تحریمی که ترامپ در ۴ سال اعمال کرده باید برداشته شود.

سازمان انرژی اتمی تاکنون مفاد قانون را اجرا کرده است

کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز با تاکید بر قصد نظام برای اجرای بدون تنازل قانون "اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از حقوق ملت ایران" افزود: در خصوص اجرای بدون وقفه این قانون در مجموعه ارکان کشور اجماع وجود دارد و سازمان انرژی اتمی ضمن آن که تاکنون مفاد قانون را اجرا کرده، زمینه قطع نظارت های فراپادمانی را نیز فراهم کرده است.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان ساخت: در بیانیه مشترک ایران و آژانس و پیوست اجرایی آن نیز که در سفر گروسی به تهران مورد توافق قرار گرفت، برموضوع اجرای کامل قانون مصوب مجلس تصریح شده و ترتیبات انجام آن مخدوش نشده است.  اجرای قانون مجلس به منزله خروج ایران از برجام و قطع همکاری با آژانس نیست و از این رو تعاملات ایران با آژانس و نظارت‌های پادمانی آن بر اساس چارچوب های قانونی ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
5
19
باید از دست این مجلسیان به خدا پناه برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
مانند سوئیس نظر کل ملت را بخواهیم، انرژی هسته ای با هماهنگی سازمان‌های قانونی بین الملل و گشايش و رونق دیگر بخش‌های اقتصادی و... جامعه یا ادامه این وضعیت و شاید هم بدتر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
6
22
درب ریاست جمهوری را گل بگیرید و بنویسید ریاست جمهوری به نخست وزیری تبدیل شد رییس جمهوری که حق وتو ندارد رییس جمهور نیست
رسول
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
12
من که هر چی توافق نامه رو میخونم چیزی خلاف قانون اقدام راهبردی نمی بینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
بله، اما مجلس نشینان مانند شما فکر نمی کنند. آنها بدنبال منافع گروهی خودشان هستند. نه منافع عامه مردم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
12
برای قیمت بنزین هم تو یک دقیقه رای گیری کنن دوباره به هزار تومن برگردونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
10
اینکه نشد کار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اداره کشور نیاز به افراد محکم و قوی متکی به قدرت خداوند داره !!!!!!!! اینا که برا هر چیز کوچیکی خودشون رو .............. میکنن !!!!!!!!!!!!!!!
تازه نمیشه برا کسی که بلد نیست کار درست کنه و فقط کارخرابی میکنه!!!! از بیت المال حق و حقوق هم داده بشه فقط واسه اینکه رو صندلی نشسته !!!!!!!!!!!!!!!
شیرازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
9
نماینده ای که بدون کنترل سلامت جسم , روان , روح ,
معنوی , اجتماعی از فیلتر فقط سیاسی بگذرد .
باشد تجربه در ورودی دوره های اینده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
11
خدایا فقط راهی باز کن تا از این شهر تزویر و فرار کنم.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
9
6
معلومه که افتاب فقط یک طرفه قضاوت میکنه ونظرات مخالف دولت انعکاس نخواهد داد قطعا چنین رسانه ای هم مورد استقبال وتایید مردم قرار نخواهد گرفت. رسانه باید بازتاب نظرات مردم باشد از اظهار نظرهای که شده همه چیز مشخص هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
چرا شما اصولگراها از این همه چرند گویی دست بر نمی دارید. تمام تشکیلات صدا سیما ، بیشتر نشریات و در راس آن کیهان با آن حسن شریعتمداریش، بیشتر سایتها در اختیار شما اصولگرایان است آنوقت یک سایتی که چند جمله معترضه بسیار ابتدایی را منتشر می کند به توپ می بندید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
13
اینها همان کاسبان تحریم هستند کلی ملک و دلار و جنس وارد کردن تو انبارا که با توافق حساب و کتاباشون بهم میریزه خوب ...مردم هم که ..... ببنید به چه کسانی به عنوان نماینده ملت رای دادید باشد که درس بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
تهمت بدون سند گناه کبیره است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
6
11
آقای روحانی اگر در سال 97 به مجلس وقت و کاسبان تحریم باج نمیدادی و در مقابل آنها سکوت نمیکردی و مردم را محرم میدانستی، اکنون نه وضع مملکت به این فلاکت بود و نماینده های پنج و ده درصدی اینگونه رجز نمی‌خوانند و نه تنها رئیس جمهور و دولت، بلکه ملت را تحقیر نمی‌کردند. هر چه هست از ماست که بر ماست، هر چند مردم در این دوره مجلس هیچ حق انتخابی نداشتند و تکلیف 95 در صد کرسی‌ها از قبل مشخص شده بود و جایی برای اعمال نظر ملت نمانده بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
5
7
جشن و رقص و پایکوبی ده در صدی ها. کاسبان تحریم و هواداران و حامیان قدرتمدار آنها چه قندی در دلشان آب می‌شود که پنجم اسفند فرا می‌رسد.
غیر قابل نشر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
14
به خداوندی خدا مشکوک ترین قوم به جاسوسی وعامل دشمن بودن همین کاسه های داغ تراز اش هستند ما مرده و شما زنده یه روزی بر ملا خواهد شد حالا گوش ندید تا هر چه بیشتر به گند کاریاشون ادامه دهند
ebi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
4
مسابقه عاشقان قدرت .. مجلسی ها نمی خوان شرایط کمی بهبود پیدا کنه .... اگر خدا ور میشناسید و اگر کشور براتون مهمه دهنتون رو گل بگیرید ..لطفا ....
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
6
3
اقاي سايت افتاب سايت شما هي داره به مردم از جنگ و قحطي و ... خبر منتشر ميكنه البته به دروغ باز نزديك انتخابات ميخواهيد مردم را از جنك بترسونيد تا به شما راي بدن ولي فكر نكنم اين دفعه جواب بده !!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
6
خدایا کی از شر این دولت باج ده راحت میشیم .خدایا ۷ماه چجوری میشه زود بگذره
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
۴۲ سال همه اش منتظر دولت بعدی هستیم تا وضع را بهتر کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
5
یکی این ذوالنور نماینده 5 در صدی را ساکت کند . او دشمن منافع ملی است .
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
2
خداوند به این ده درصدی های مجلس عقل عنایت نماید، آخر مگر میشود توافق به این مهمی آژانس با دولت بدون اخذ مجوز از مقام معظم رهبری باشد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
0
خطرش برای کشور و انقلاب خیلی بیشتر از خطر سازمان .... است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
سلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
3
4
به طور کلی دشمنان ایران نمیخواهند که اوضاع ایران از جمله سرنوشت برجام ختم به خیر شود . دشمنان از جمله نفوذی های آنان با ژست انقلابی و حرفهای عوام فریبانه جو آرام و رو به پیشرفت امور را تحمل نمیکنند و آشوب و نا امنی ایجاد میکنند تا به اربابان خود خدمت کنند . مواظب این نفوذی ها در مجلس باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
6
5
دلواپسا دشمن مردم هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
1
موفقیت این دولت در جهت رفع تحریم ها مساوی است با تافته شدن بافته های کاسبان تحریم و تشنه گان قدرت .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
3
نمایندگان محترم اگه راست میگین این تصمیمات رو به رای مردم بذارین .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
4
2
خدا لعنت کند برجامیان را . ذلیلان حقیر و جانیان را
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
1
... کسانی را که باعث شدن مردم در فقر و فلاکت باشن بخاطر اهداف خودشون.با شعارهای پوچ کشور ثروتمندی را فقیر کردند.جالبه اکثر هواداراشون زیر سیکل هستن.تحقیق کردم.ناشناس ۱۹:24بابت هر کامنت دلوپسا چقدر بهت میدن؟ببین اگه تحریم نباشیم خودت میتونی اقای خودت باشی و لازم نیس بخاطر لقمه ای نان کامنت گذار بی اختیار بشوی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
ای خدا به داد مردم مظلوم ایران برس!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
1
2
غنی سازی میکنیم به کوری دشمنان
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
1
این مصوبه بر خلاف قانون اقدام راهبردی نیست..ولی بر خلاف اغراض و نیات پشت پرده آن است..!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
2
ذولنورها،،ایرانی های مخالف فکر و سلیقه را به درون خود راه نمیدهند ،توقع دارید با آمریکا راه بیان
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
2
2
زنده باد مجلس انقلابی که با طرح جالب جلوی وادادگی دولت را گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
1
تفکرات ذولنوری،،ایرانی های انقلابی ،مخالف سلیقه را به درون خود راه نمیدهند ،توقع دارید با آمریکا و.اروپا سازش کنند

ملت نمی خواهد ایران به اروپا و آمریکا باج بدهد ،،،اما تعامل با همه دنیا را میخواهد ،چرا دولت مردان نتوانستند با دنیا تعامل کنند

ده سال هست ،ایرانی معنای زندگی را از دست داده ،
ننه جان هالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
چی بگم نمایندگان تصمیم گیر نیستند؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
با لجبازی که صلح نمیشه!!
هپلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
1
0
نمایندگان این دوره فقط 20% رای دهنده داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
بازهم قیافه تکراری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
2
1
به کوری چشم دشمنان داخلی وبا حمایت مردم امریکا را مجددا زیر پا خواهیم گذاشت. تحریم فقط با انقلابیگری رفع خواهد شد نه با وادادگی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
ما دیگه انقلابی نداریم ،کدام انقلابی ،همان انقلابی که حاضر نیست کار یدی انجام دهد و از صبح تا شب فکر کار فرهنگی است برای مردم گرسنه ،،
جدیدا اکثر دوست ندارند بروند و مانند مردم در کارخانه ،ساختمان ،عمران ،کارگاه ،کارگری ،معلمی،کشاورزی ،کارمندی ،پرستاری کار کنند اکثرا ،این جماعت از صبح تا شب دنبال کار فرهنگی هستند ،بودجه از بیت المال بگیرند هر روز یک همایش بگذارند ،تلویزیون نگاه کن هر هفته از این همایش ها داریم به بهانه کار فرهنگی





ما دیگه انقلابی اخلاص مثل رجایی آنقدر کم داریم که در این هیاهو نیستند
و بهتره بگیم کدام انقلابی
ما دیگه انقلابی نداریم
جمالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
جمودفکری وافکارقرون وسطائی دست ازسر اصولگرایان یا همان کاسبان تحریم برنمی دارد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
مردم فهیم ایران یک جیزی میدانستند که به این نمایندگان رای ندادند . قدر این مردم را بدانید .در سال 88 هم مخالف ریاست جمهوری احمدی نژاد بودند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
هنوز این حضرات نمی دانند که تصمیم گیر نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
کدام اصول+ گرا؟ اصولی که نشات گرفته از غیرعقلانیت وتزویر چاپلوسی برسر قدرت. غرور تکبرومنیت برعقایدتند شبه خوارج نهروان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
از مجلس دست چین شورای نگهبان انتظاری بیش از این نیست تنها معیار تایید صلاحیت اینها سرسپردگی بوده سواد و تخصص و تجربه و شعور کیلویی چند
مجيد گودرزي- فعال سياسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
مردم بايد مراقب تنفس مصنوعي به جريان موسوم به اصلاح طلبان باشند.
اصلاح طلبي چيز بدي نيست. يك امر ضروري و واجب براي هر سيستمي است براي مبارزه با آنتروپي منفي. اما عده ايي سوار بر اين جريان شدند و تمام سرمايه هاي اجتماعي آن را تاراج كردند.

در هشت سال گذشته توافقات مهمي در سطح بين المللي صورت پذيرفت ، اما نه براي گشايش سياسي و اقتصادي ، بلكه براي فريز كامل تمام بخشهاي كشور.

اگر بنا باشد در آستانه انتخابات 1400 توافقي و يا بازگشتي به برجام صورت پذيرد، بدون شك با بهانه هاي واهي خيلي زود دوباره نقض خواهد شد و هدف اصلي اين توافقات دادن تنفس مصنوعي به جرياني است كه موفق شد كشور را كاملا فريز كند و مجري «پاسخ سخت و حساب شده بود».

ما در انتخابات آينده بايد معتقد به «انقلاب انتخاب» باشيم.

بايد توان عبور از تمام جريانهاي سياسي موجود كه وضع فعلي را رقم زدند را داشته باشيم.

انتخابات نبايد منبع مشروعيت بخشي به جريانها و باندهايي باشد كه منافع ملي را به رسميت نمي شناسد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین