کد خبر: ۶۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴

به‌روزرسانی واتس‌اپ؛ اگر تا ۲۵ اردیبهشت با شرایط جدید موافقت نکنیم چه خواهد شد؟

پیام رسان واتس‌اپ هفته گذشته اعلام کرد طرح خود برای به روزرسانی مقررات در زمینه محافظت از حریم خصوصی کاربران را که پیش از این یک بار به تعویق افتاده بود، به اجرا خواهد گذاشت.
به‌روزرسانی واتس‌اپ؛ اگر تا ۲۵ اردیبهشت با شرایط جدید موافقت نکنیم چه خواهد شد؟
آفتاب‌‌نیوز :

شرایط جدید استفاده از پیا‌رسان واتس‌اپ قرار است از روز ۱۵ مه (۲۵ اردیبهشت) به اجرا در آید. پیام‌رسان واتس‌اپ در ابتدای سال جاری موعد هشت فوریه (۲۰ بهمن) را برای موافقت کاربران با به روزرسانی شرایط استفاده از این اپلیکیشن اعلام کرده بود. با این حال عکس‌العمل کاربران واتس‌اپ به این تصمیم باعث شد که به روزرسانی شرایط استفاده از واتس‌اپ به تعویق بیافتد.

برخی از کاربران در آن زمان با حذف پیام‌رسان واتس‌اپ به استفاده از گزینه های جایگزین مانند تلگرام و سیگنال روی آوردند. پیام‌رسان واتس‌اپ با به روزرسانی شرایط استفاده از اپلیکیشن خود در نظر دارد تا اطلاعات بیشتری از کاربران را در اختیار شرکت مادر خود یعنی فیسبوک قرار دهد.

شرکت فیسبوک در سال ۲۰۱۴ پیام‌رسان واتس‌اپ را به قیمت نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار خریداری کرد و حالا در نظر دارد تا از واتس اپ برای درآمدزایی و ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران استفاده کند. یکی از اهداف فیسبوک گسترش امکان برقراری ارتباط بین شرکت‌ها و مشتریان آنها از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ است.

واتس‌اپ تاکید کرده است که شرایط جدید استفاده از این پیام رسان جنبه محرمانه مکالمات کاربران را زیر سوال نخواهد برد. با این حال بسیاری از کاربران اکنون با این پرسش روبرو هستند که در صورت عدم موافقت با به روزرسانی شرایط استفاده از واتس اپ پس از روز ۲۵ اردیبهشت برای حساب کاربری و داده های آنها چه اتفاقی خواهد افتاد؟

پیش از پاسخ به این پرسش لازم به یادآوری است که «مقررات عمومی حفاظت از داده ها در اتحادیه اروپا» (GDPR) مانع از اجرای تغییرات مورد نظر واتس‌اپ برای کاربران ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا می شود. با این حال آوازه نه چندان مثبت فیسبوک در زمینه حفاظت از داده‌های شخصی باعث شده است که کاربران حتی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز با بدبینی به شرایط جدید استفاده از واتس‌اپ بنگرند.

در بخش مرتبط با رعایت امنیت و حریم خصوصی در پایگاه اینترنتی واتس‌اپ به بسیاری از زبان ها از جمله فارسی درباره به روزرسانی شرایط استفاده از این پیام‌رسان اطلاع رسانی شده است. واتس اپ به صراحت حذف حساب کاربری افرادی را که با شرایط جدید استفاده از این پیام‌رسان موافقت نکنند رد کرده است. با این حال واتس اپ به این دسته از کاربران پس از روز ۲۵ اردیبهشت امکان استفاده کامل از امکانات خود را نخواهد داد.

به این ترتیب واتس‌اپ در نظر دارد تا کاربران را تا زمان پذیرش شرایط جدید از برخی از امکانات خود محروم کند. کاربران امکان پاسخگویی به تماس‌های صوتی و تصویری را همچنان خواهند داشت. آنها همچنین اعلان‌های (نوتیفیکیشن‌های) اپلیکیشن واتس‌اپ را دریافت خواهند کرد اما امکان خواندن و فرستادن پیام‌های نوشتاری را دیگر نخواهند داشت. واتس اپ بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرده است که این وضعیت «برای دوره‌ای کوتاه» ادامه خواهد داشت.

این پیام‌رسان البته سیاست خود در زمینه حذف حساب های کاربری غیرفعال را پس از ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داد. به این ترتیب اگر کاربران پس از ۲۵ اردیبهشت به مدت ۱۲۰ روز وارد اپلیکیشن واتس‌اپ نشوند، حساب کاربری آنها حذف خواهد شد.

واتس‌اپ از آن دسته از کاربرانی که قصد پذیرش شرایط جدید استفاده از این پیام‌رسان را ندارند دعوت کرده است تا پیش از ۲۵ اردیبهشت تاریخچه مکالمات خود را به سیستم عامل «اندروید» یا «آی او اس» منتقل کنند. آنها همچنین امکان دانلود یک گزارش از حساب کاربری خود و حذف آن را خواهند داشت.

با این حال واتس‌اپ هشدار داده است که در صورت حذف حساب کاربری امکان بازیابی دوباره آن وجود نخواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین