کد خبر: ۶۹۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷

ویتامین‌های ضد کرونا

یک متخصص تغذیه گفت: ترکیبات ویتامینی A, C, D و سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارند.
ویتامین‌های ضد کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

سمیرا مرادی در رابطه با مواد غذایی مناسب برای تقویت سیستم ایمنی بدن در راستای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، اظهار کرد: مصرف ویتامین C برای بسیاری از موارد غیررسمی ذکر شده است، اما مصرف این نوع ویتامین به تنهایی، تنها علائم بیماری را کاهش داده و طول دوره بیماری را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه در علم پزشکی مبحثی باعنوان مواد غذایی مؤثر در بهبود سیستم ایمنی بدن وجود دارد، گفت: این مواد غذایی منجر به ارتقای توان سیستم ایمنی بدن می‌شود و احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آنلفوانزا و کرونا را کاهش می‌دهد و در صورت ابتلا، فرد سریع‌تر بهبود می‌یابد.

مرادی در رابطه با سایر ویتامین‌های مفید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، ادامه داد: ترکیبات ویتامینی A, C, D و سلینیوم و روی نقش بسزایی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا ایفا می‌کنند و در صورت ابتلا نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت خواهد کرد.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه گرفتن رژیم در این شرایط به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، گفت:‌ افراد توجه داشته باشند که لازم است در شرایط کنونی، مصرف قندهای ساده و فست‌فودها را از رژیم غذایی خود خارج کنند.

وی استفاده از پروتئین‌های حیوانی، گیاهی و حبوبات نظیر آجیل و لبنیات کم‌چرب را از جمله غذاهای مفید برای این دوران دانست و افزود: مصرف گوشت‌ها به صورت پخته شده می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود، اما تا جایی که می‌شود، باید مصرف غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و همبرگر را کاهش داد.

مرادی تصریح کرد: مصرف غذاهای نیم‌پخته نیز توصیه نمی‌شود، همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که استرس و اضطراب باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خواهد شد، لذا افراد خبرها را از مراجع رسمی پیگیری کرده و به اخبار کذب توجهی نداشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین