کد خبر: ۶۹۷۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰

اولین اقدام عراق علیه حزب بعث پس از اظهارات دختر صدام

پارلمان عراق چند روز پس از اظهارات دختر صدام تصمیم گرفت کلیه استثناهای اعطا شده به اعضای حزب منحل شده بعث در خصوص کار در دولت را لغو و حقوق بازنشسته‌های امنیتی در دولت صدام را متوقف کند.
اولین اقدام عراق علیه حزب بعث پس از اظهارات دختر صدام
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر اطلاع رسانی حسین الکعبی، معاون اول رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، وی با رئیس و اعضای نهاد نابودی حزب بعث، کمیساریای انتخابات، اعضای کمیسیون‌های شهدا و زندانیان، کمیسیون حقوقی، حقوق بشر و عشایر در پارلمان نشستی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، براساس این بیانیه، در این نشست مقرر شد تمامی استثناهای اعطا شده به اعضای حزب بعث یا کسانی که در وزارت‌خانه‌ها و نهادهای رسمی، اتحادیه‌ها و سندیکاها از این حزب تعریف و تمجید می‌کنند، لغو شود.

در این بیانیه آمده است که از کمیسیون مالی پارلمان درخواست شده، بند توقف پرداخت حقوق بازنشسته‌های دستگاه‌های سرکوبگر نظام صدام را در پیش‌نویس بودجه سال ۲۰۲۱ درج و بند استرداد اموال قاچاق شده به خارج از کشور را اجرایی کند.

این اقدام چند روز پس از اظهارات رغد دختر صدام صورت می‌گیرد. رغد در مصاحبه با شبکه العربیه ادعا کرده بود، "عراقی‌ها همچنان خواستار حزب بعث و حامی صدام هستند. آنها خواستار آن دوران با همه قهرمانانش هستند!"

وی افزود، "عملا آن دوران تمام شده اما در واقع در وجدان عراقی‌ها و احساسات آنها قویتر از قبل شده است".

ژوئیه ۲۰۱۷ پارلمان عراق با حضور ۲۱۵ نماینده، حزب بعث، نهادهای منحل شده و فعالیت‌های نژادپرستانه، تروریستی و تکفیری را ممنوع کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
0
با حمایت امریکای جنایتکار دورباره حزب بعث سر کار خواهد آمد این خط واین هم نشان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
به شما اطمینان میدهم عراقیها چشم دیدن شماها و حزب بعث را ندارند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین