کد خبر: ۶۹۷۰۴۳
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳

ردیف بودجه‌ای برای سی‌سخت در بودجه لحاظ خواهد شد

رییس کمیسون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای تسریع در روند اجرایی منازل مسکونی که در زلزله سی‌سخت دچار آسیب جدی شدند ردیف اعتباری در نظر گرفته خواهد شد.
ردیف بودجه‌ای برای سی‌سخت در بودجه لحاظ خواهد شد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا رضایی کوچی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده سی‌سخت اظهارداشت: نیاز است در این راستا نماینده استان با پیگیری های بیشتر برای تسریع در روند اجرایی منازل مسکونی با کمیسیون عمرانی مجلس در ارتباط باشد.

وی بیان کرد: با تصویب اعتبار کارساخت و ساز منازل آسیب دیده شهری و روستایی تسریع خواهد شد.

رضایی کوچی تصریح کرد: برای شتاب بخشی به ساخت و ساز منازل مسکونی اکیپ‌های بنیاد مسکن از استانهای همجوار در سی سخت مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کمیسیون عمرانی است افزود: نظارت ها در راستای ارتقا کیفیت ساخت و سازهای منازل مسکونی افزایش خواهد یافت.

رضایی کوچی اضافه کرد: با متخلفان و سهل انگاری در این زمینه به شدت برخورد خواهد شد.

وی یکی از دغدغه های مجلس را داشتن نگاه توسعه متوازن به همه استانهای کشور دانست و تاکید کرد: استان محروم کهگیلویه وبویراحمد مورد حمایت ویژه کمیسیون عمرانی خواهد بود.

رضایی کوچی گفت: علاوه بر توجه ویژه کمیسیون عمرانی مجلس به منطقه زلزله زده سی‌سخت تعیین تکلیف پروژه های عمرانی و راکد این استان نیز بصورت ویژه حمایت خواهند شد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاکید دکتر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی برای برون رفت استان کهگیلویه وبویراحمد از محرومیت حمایت می شود.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند.

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .این زلزله تلفات جانی نداشته اما ۶۳نفر مجروح برجای گذاشته است.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

۱۲ فروردین سال ۹۷ نیز زمین لرزه ۵.۶ ریشتری در شهرهای سی سخت و یاسوج خساراتی به بار آورد.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین