کد خبر: ۶۹۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

بهزاد داداش‌زاده: مشکل استقلال محمود فکری نیست/ سیدجلال بهترین بازیکن نیم‌فصل اول بود

بهزاد داداش‌زاده گفت: محمود فکری هم دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد و کسی اندازه او استقلالی نیست. او آمده بهترین عملکرد را داشته باشد ولی از روز اول او را به حاشیه بردند.
بهزاد داداش‌زاده: مشکل استقلال محمود فکری نیست/ سیدجلال بهترین بازیکن نیم‌فصل اول بود
آفتاب‌‌نیوز :

نیم‌فصل اول لیگ بیستم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و شاگردان گل‌محمدی علی‌رغم چند نتیجه ضعیف در پایان نیم‌فصل موفق شدند به صدر جدول برسند. به بهانه پایان نیم‌فصل با بهزاد داداش‌زاده هم‌صحبت شدیم و درباره وضعیت لیگ بیستم با او صحبت کردیم:

*اول از همه می‌خواستم تحلیلتان از نیم‌فصل اول لیگ بیستم را بگویید.

متاسفانه هر سال که لیگ آغاز می‌شود نسبت به سال قبل افت فوتبالی و بازیکن داریم و امسال هم این موضوع دیده شد خلاقیت در تیم‌ها خیلی کم بود و عملا می‌توان گفت همه تیم‌ها فقط سعی دارند نتیجه بگیرند و بعد در دوران آماده‌سازی بهترین عملکرد را داشته باشند تا موفق شوند. در شروع فصل همه تیم‌ها سعی کردند هم را آنالیز کنند و هفته به هفته تیم‌ها به شناخت بهتری نسبت به هم رسیدند. در شروع رقابت‌ها گل‌گهر شگفتی‌ساز شد ولی هرچه از لیگ گذشت ضعف این تیم مشخص شد و دیدید که مشکلات به این تیم ضربه زد و صدر جدول را از دست دادند. در لیگ بیستم ما شاهد گل‌های زیبا نبودیم و به جز چند گل تیم گل‌گهر که منشا زد در کل تیم‌ها اکثرا روی ضربات شروع مجدد و پنالتی به گل می‌رسیدند.

*پرسپولیس شایستگی قهرمانی نیم‌فصل را داشت؟

انصافا پرسپولیس علی‌رغم کمبود بازیکن فوتبال خوبی به نمایش می‌گذارد و یک حسن این تیم این است که بسیاری از نفرات چند سال است که کنار هم بازی می‌کنند و این خیلی به آن‌ها کمک کرد و باعث با اقتدار به قهرمانی نیم‌فصل که مستحق آن بودند برسند. بزرگ‌ترین حسن پرسپولیس این بود که اجازه نداد حواشی به تیم وارد شود.

*سپاهان هم پس از جدایی قلعه‌نویی و حضور نویدکیا امسال نتایج خوبی گرفته است.

سپاهان شروع خوبی نداشت ولی پایان خوبی داشت. آن‌ها لیاقت این جایگاه را دارند چون محرم مربی جوانی است و بهترین گزینه را برای کمک به خودش آورد تا تیم را جمع کند و پله پله بالا آمدند و به رده دوم رسیدند.

*استقلال تا هفته‌های پایانی صدرنشین بود ولی در نهایت سوم شد. به نظر شما علت وضعیت فعلی آن‌ها چیست؟

استقلال متاسفانه از شروع فصل مشکلات زیادی داشت. آن‌ها یکی از پرمهره‌ترین و شاید کامل‌ترین تیم‌های تاریخ خود را دارند ولی مشخص است که درون تیم مشکلاتی وجود دارد و از نظر روحی و روانی آسیب‌دیده هستند و بازیکن فکرش درون زمین نیست. مشکلات مالی و حاشیه‌ای بیداد می‌کند. استقلال چه می‌برد، چه مساوی می‌کرد و چه می‌باخت حاشیه داشت و به هرحال باید واقعا کمیته فنی قوی تشکیل شود تا مشکل تیم را پیدا کند. به نظر من مشکل تیم نه بازیکن است و نه مربی. می‌بینید که هیات مدیره چگونه تصمیم می‌گیرد؛ سخنگو یک صحبتی می‌کند و رییس هیات مدیره حرف دیگری می‌زند. این مشکلات به تیم آسیب می‌زند. من چهار سال در استقلال بودن و متاسفانه هیات مدیره بازیکنان را تقسیم می‌کند و هر گروه از بازیکنان با یک نفر هستند و این مشکل‌ساز است. به نظرم فکری همین الآن هم استعفا بدهد نامش ماندگار است چون هر کاری توانست انجام داد. وقتی به بازیکن پول ندهند و منوی غذای او را عوض کنند سرمربی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ درست است که می‌گویند بازیکنان پول گرفته‌اند ولی مثلا اگر قرارداد بازیکنی هفت میلیارد است آیا همه آن را می‌گیرد؟ بعید می‌دانم بازیکنان بتوانند قرارداد کامل را بگیرند ولی باید مالیات مبلغ کامل را بدهند. خیلی از بازیکنان وقتی جدا می‌شوند 50 درصد پولشان را نگرفته‌اند!

*یعنی هجمه‌هایی که علیه محمود فکری وجود دارد را غیرمنصفانه می‌دانید؟

هجمه‌هایی که علیه سرمربی به وجود می‌آورند خوب نیست. محمود فکری هم دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد و کسی اندازه او استقلالی نیست. او آمده بهترین عملکرد را داشته باشد ولی از روز اول او را به حاشیه بردند. از همان بازی فولاد اینگونه بود حواشی به استقلال ضربه زد. من فکر نکنم خود آقای فکری بخواهد به حاشیه برود. به نظرم اگر قرار است فکری با استقلال کار کند باید به او اختیار تام دهند و حواشی را از تیم دور کنند وگرنه استعفا دهد!

مشکل استقلال محمود فکری نیست

*نظرتان در مورد دیگر مدعیان چیست؟

صنعت نفت شروع خوبی داشت و فوتبال خوبی بازی می‌کند ولی جوانی کار دست این تیم داد و نتوانست به خواسته‌اش برسد و کم کم از صدر دور شد. نفت تیمی است که انسجام تیمی خوبی هم دارد ولی رفته رفته جوانان کار دست پورموسوی دادند و از صدر دور شدند. تیم فولاد می‌توان گفت انسجام تیمی و فوتبال خوبی به نمایش می‌گذاشت ولی فولاد هم مثل نفت به خاطر جوانی بردهای زیادی را از دست داد و همین موضوع آن‌ها را از صدر جدول دور کرد. تراکتور هم تیم مهره، پرادعا و پرهزینه‌ای است و جایگاهش نباید این باشد. حضور این ستارگان در تبریز نشان می‌دهد که آن‌ها باید قهرمان نیم‌فصل می‌شدند و حالا در ادامه می‌خواهند از خطیبی استفاده کنند و به نظرم باید به او هم اختیار تام بدهند چون رسول جاهایی که اختیار تام داشته موفق بوده ولی اگر بخواهند تیم را به حاشیه ببرند به مشکل می‌خورد.

*ممنوعیت حضور مربی خارجی را چقدر در افت کیفی لیگ بیستم موثر می‌دانید؟

به نظر من حسن‌های مربی خارجی بها دادن به جوانان، جلوگیری از زد و بند با بازیکنان و دور کردن دلالان است و حسن دیگرش این است که سلیقه‌ای برخورد نمی‌کند ولی خب الآن به خاطر مشکلان ارزی جلوی آن را گرفته‌اند.

*به نظر شما استقلال و پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم‌فصل باید در کدام خطوط تقویت شوند؟

به نظرم پرسپولیس باید در خط دفاع حداقل دو بازیکن و یک مهاجم بگیرد. استقلال هم پرمهره است ولی در خط دفاع بازیکنانش جوان هستند و نیاز دارد یک بازیکن جذب کند.

*پرسپولیس امسال بعد فینال آسیا کاملا افت کرده بود ولی کم کم توانست خودش را پیدا کند و در نهایت هم قهرمان نیم‌فصل شد. به نظر شما چه عواملی باعث اوج‌گیری دوباره این تیم بودند؟

پرسپولیس امسال بعد فینال افت نکرد. من قبل فینال گفتم نباید اسیر حواشی شوند. پرسپولیس همان تیم بود و از آسیا آمد هماهنگ‌تر بود ولی آن‌ها را با ماجراهای آقای رسول‌پناه به حاشیه بردند ولی من بارها گفتم اگر یحیی و همکارانش حاشیه را از تیم دور کنند می‌توانند نتیجه بگیرند که موفق هم شدند. بازی زیبایی هم به نمایش می‌گذاشتند و به نظرم سیدجلال واقعا برای تیم نعمتی بود و به نظرم بهترین بازیکن نیم فصل اول سیدجلال بود. دیدیم که غیبت او و کنعانی‌زادگان مقابل آلومینیوم به تیم آسیب زد ولی آن باخت باعث شد پرسپولیس به خودش بیاید و قهرمان نیم فصل شود.

*این روزها هواداران استقلال خیلی از وضعیت تیم ناراحت هستند و امروز هم جلوی مجلس تجمع داشتند!

حق مسلم هوادار است چو اگر آن‌ها نباشند استقلال و پرسپولیسی وجود ندارد و باید با آن‌ها صادق باشند. این‌که استقلالی‌ها مقابل مجلس تجمع کردند اتفاق خوبی است و هیات مدیره باید بداند جایگاه استقلال و پرسپولیس بالاتر از این‌هاست و نباید با احساسات هواداران بازی کنند و آن‌ها حقشان را می‌خواهند و باید بدانند مشکل تیم چیست. آیا مشکل فکری است؟ او گفت من استعفا می‌دهم و می‌روم. مشکل بازیکنان هستند؟ باید یک تیم از پیشکسوتان تشکیل شود که مشکل تیم را پیدا کنند. به نظرم هرچه با هواداران صادق‌تر باشند موفق‌تر خواهند بود و رمز موفقیت پرسپولیس هم همین است و حق هواداران است که با آن‌ها صادق باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین